شیئر
Views
  • صوبہ Open for Edit

جاب ورک

جاب ورک کیا ہے


جاب ورک کا معنی ہے کِسی شخص کے ذریعے کِسی دُوسرے نامزد محصولی شخص کے سامان / مال پر کوئی دیگر صفائی یا عمل کاری کرنے کی ذمہ داری لینا۔ وہ شخص جو دُوسرے شخص کے مال کی صفائی یا عمل کاری کرتا ہے، اُس کو جاب ورکر کہا جاتا ہے اَور وہ شخص جِس سے مال بنیادی طور پر وابستہ ہے، اُس کو پرنسپل (principal) کہتے ہیں۔
یہ تعریف، نوٹیفکیشن نمبر۔ 214 / 86 سی اِی، تاریخ 23۔03۔1986، میں دی گئی تعریف سے زیادہ وسیع ہے۔ مذکورہ نوٹیفکیشن میں جاب ورک اس طرح تشریح شدہ کیا گیا تھا۔ تاکہ یہ متعین کیا جا سکے کہ جاب ورک کی سرگرمی پیداوار کے برابر مانا جائے۔ اس طرح جاب ورک کی تعریف خود ہی جی ایس ٹی نظام کے نقطہٴ نظر میں، جاب ورک سے وابستہ محصول کاری کی بنیادی عمل میں تبدیلی کو ظاہر کرتی ہے۔

کیا ایک محصولی آدمی کے ذریعے ایک جاب ورکر کو بھیجا گیا مال تکمیل سمجھا جائے‌گا اَور اُس پر جی ایس ٹی کا جوابدہی ہوگا، کیوں؟

ہاں۔ یہ فراہمی کی طرح ہی سمجھا جائے‌گا، کیونکہ فراہمی میں تمام قسم کی فراہمی اچھی ہے۔ جیسے فروخت تبادلہ، وغیرہ۔ پھِربھی نامزد قابل محصول شخص (صدر / سربراہ) اطلاع دےکر اَور اُن شرطوں کے تابع جیسا کہ متعین کیا جا سکتا ہے، کوئی بھی اِنپُٹ (پَیدا کار سامان) یا کیپٹل گُڈس (اصلیائی مادہ) جاب ورکر کو جاب ورک کے لئے بغیر محصول کی ادائیگی کئے بھیج سکتا ہے، اَور مابعد کِسی دیگر جاب ورکر / جاب ورکرس کے پاس بھیج سکتا ہیں۔ ایسے مال / سامان کے باہر بھیجنے یا فراہمی کے 1 سال / 3 سال کے اندر principal یا توجاب ورک کے اختتام کے بعد یا دیگر حالت میں، ایسے اِنپُٹ یا کیپٹل گُڈس کو واپس لائے‌گا یا نہیں تو جاب ورکر کے کار وباری مقام سے محصول کی ادائیگی کرنے کے بعد باہر بھیجے‌گا یا برآمد کی حالت میں کر کا ادائگی کرکے / نہی کرکے (جیسی حالت ہو) باہر بھیجے‌گا۔

کیا جاب ورکر کے لئے نامزدگی کرانا ضروری ہے؟

ہاں، کیونکہ جاب ورک ایک خدمت ہے، اس لئے جاب ورکر کو نامزدگی حاصل کرنی ہوگی، اَگر اُس کا تمام ٹرن اوور متعینہ حد سے زیادہ ہے تو۔

اَگر پرنسپل کے مال کی جاب ورکر کے احاطے سے سِیدھی فراہمی ہوتی ہے، تو کیا وہ مال جاب ورکر کے تمام ٹرن اوور میں شامل کیا جائے‌گا؟

نہیں، یہ مال پرِنسِنپل کے تمام ٹرن اوور میں شامل ہوگا۔ پھِربھی جاب ورک کرنے کے لئے جاب ورکر کے ذریعے استعمال میں لائے گئے اشیاء اَور خدمات کی قیمت اِس میں شامل ہوگی۔

کیا پرنسپل انپٹس اَور کیپٹل گُڈس کو بغیر اپنے احاطے میں لائے ہوئے ہی سِیدھا جاب ورکر کے احاطے میں بھیج سکتا ہے؟

ہاں، پرنسپل ایسا کر سکتا ہیں۔ ایسے منظر میں اِنپُٹ یا کیپٹل گُڈس پر دئے ٹیکس کا اِنپُٹ ٹَیکس کریڈِٹ بھی پرنسپل لے سکتا ہے۔ ایسا اِنپُٹ یا کیپٹل گُڈس حسب ترتیب 1 یا 3 سال کے اندر ضرور ہی واپس حاصل ہونا چاہئیے، ایسا نہ کر پانے پر اصل لین دین (transaction) کو فراہمی سمجھا جائے‌گا اَور پرنسپل کو اُس کے مُطابق ہی محصول کی ادائیگی کرنی ہوگی۔

کیا پرِنسِپل سیدھے جاب ورکر کے احاطے سے مال کی فراہمی کر سکتا ہے، بغیر اپنے احاطے میں لائے ہوئے؟

ہاں۔ لیکِن پرنسپل کو غیر اندراج شدہ جاب ورکر کے احاطے کو اپنا فاضل کاروباری جگہ اعلان کرنا چاہئے۔ اَگر جاب ورکر نامزد شخص ہے تو مال جاب ورکر کے احاطے سے سیدھے ہی بھیجا جا سکتا ہے۔ کمشنر ایسے سامان / مال کو مطلع کر سکتا ہے جِس کو سیدھے جاب ورکر کے احاطے سے بھیجا جا سکتا ہے۔

کِن ماحول میں پرنسپل بغیر جاب ورکر کے احاطے کو اپنا فاضل تِجارتی جگہ اعلان کئے ہی، سیدھے اُس کے احاطے سے سامان بھیج سکتا ہے؟

مادہ کی فراہمی سِیدھا، بغیر فاضل کاروبار کی جگہ اعلان کئے ہوئے جاب ورکر کے کاروبار جگہ سے دو ماحول میں کی جا سکتی ہے۔ جہاں جاب ورکر نامزد محصولی شخص ہے یا پرنسپل ایسے سامان کی فراہمی کرتا ہو جو کمشنر دروازہ بارے میں مطلع ہو۔

جاب ورکر کو بھیجے گئے انپٹس / کیپٹل گُڈس پر انپٹ ٹَیکس کریڈِٹ لینے کے تعلق میں کیا اہتمام ہیں؟

پرنسپل جاب ورکر کو بھیجے گئے انپٹس / کیپٹل گُڈس پر دئے گئے محصول کا اِنپُٹ ٹَیکس کریڈِٹ حاصل کرنے کا حق دارا ہے، چاہے اِن کو اُس کے احاطے میں حاصل کرنے کے بعد بھیجا گیا ہو یا بغیر احاطے میں لائے ہوئے سیدھے جاب ورکر کے پاس بھیجا گیا ہو۔ پھِربھی انپٹس یا کیپٹل گُڈس جاب ورک ہونے کے بعد واپس لائے جانے چاہئے یا جاب ورکر کے احاطے سے اُن کی فراہمی ہونی چاہئے، جیسی حالت ہو اُن کے باہر بھیجے جانے کے ایک یا تین سال کے اندر۔

کیا ہوتا ہے جب مُعَیَّنَہ مدت کے اندر انپٹس یا کیپٹل گُڈس واپس حاصل نہ کئے جائیں یا جاب ورکر کے احاطے سے باہر نہ بھیجے جائیں؟

ایسی صورت حال میں، یہ مانا جائے‌گا کہ جِس تاریخ پر انپٹس یا کیپٹل گُڈس پرنسپل کے ذریعے باہر بھیجا گیا اُسی تاریخ پر پرنسپل نے جاب ورکر کو انپٹس سا کیپٹل گُڈس کی فراہمی کی (یا جہاں انپٹس یا کیپٹل گُڈس سیدھے جاب ورکر کے احاطے میں بھیجے گئے، وہاں جاب ورکر کے ذریعے اُن کو حاصل کرنے کی تاریخ پر)۔ اِس لئے پرنسپل اُس کے مُطابق کر دینے کے لئے ذمہ دار ہوگا۔

کچھ کیپٹل گُڈس جیسے جِگس اَور فِکسچرس ایک بار استعمال کرنے کے بعد دوبارہ استعمال لائق نہیں رہتے اَور عام طورپر سکیپ کی طرح بیچ دئے جاتے ہیں۔ جاب ورک اہتمام میں ایسی چیز وں کا کیا علاج ہے؟

کیپٹل گُڈس کو تین سال کے اندر واپس لانے کی شرط Moulds، Dies، Jigs، Fixtures TT آلات پر لاگو نہیں ہیں۔

جاب ورک کے دوران بنے ہوئے Waste اَور Scrap کا کیا علاج ہے؟

جاب ورک کی دوران پیدا شدہ Waste اَور Scrap جاب ورکر سیدھے اپنے تِجارتی احاطہ سےمحصول کی ادائیگی کے بعد فراہمی کر سکتا ہے، اَگر وہ نامزد ہے۔ اَگر وہ نامزد نہیں ہیں، تو ایسی اشیاء پرنسپل کے ذریعے محصول کی ادائیگی کرنے پر فراہم ہوں‌گی۔

 

کیا درمیانی اشیاء بھی جاب ورک کے لئے بھیجی جا سکتی ہیں؟

ہاں۔ جاب ورک کے مقصدسے، اِنپُٹ لفظ درمیانی مال کو پیش کرتا ہے، جو پرنسپل یا جاب ورکر کے ذریعے اِنپُٹ پر کوئی صفائی یا عمل کاری کرنے کے دوران پَیدا شُدہ ہوئی ہوں۔

جاب ورک سے وابستہ proper account (معقُول طور پر کھاتہ) کے رکھ رکھاو کے لئے کون ذمہ دار ہیں؟

یہ مکمل طور پر پرنسپل کی ذمہ داری ہے، کہ وہ جاب ورک سے وابستہ انپٹس اَور کیپٹل گُڈس کا معقُول طور پر کھاتہ بناکر اُس کا رکھ رکھاو کر۔

کیا جاب ورک کے قاعدہ قانون ہر طریقے / قسم کے مال پر لاگو ہوتے ہیں؟

نہیں۔ یہ تبھی لاگو ہوتا ہے جب نامزد محصولی شخص محصولی مال بھیجنے کی خواہش رکھتا ہیں۔ دُوسرےا لفاظ میں، یہ اہتمام Exempted یا Non taxable goods پر لاگو نہیں ہوتا، یا پھِر جب بھیجنے والا نامزد  محصولی شخص سے الگ کوئی آدمی ہوں۔

کیا یہ ضروری ہے کہ جاب ورک کے قاعدہ قانون ' پرنسپل ' کے ذریعے تعمیل کئے جائیں؟

نہیں۔ پرِنسِپل انپُٹس یا کیپٹل گُڈس کو جی ایس ٹی کی ادائیگی کرنے کے بعد، بغیر خاص عمل کی تقلید کئے ہی بھیج سکتا ہیں۔ایسی صورتحال میں جاب ورکر اِنپُٹ ٹَیکس کریڈِٹ لے‌گا اَور جی ایس ٹی کی ادائیگی کرنے کے بعد عمل شدہ مال کو واپس بھیجے‌گا (جاب ورک پُورا کرنے کے بعد)

کیا جاب ورکر اَور پرنسپل کو ایک ہی علاقے میں واقع ہونا چاہئے؟

نہیں۔ یہ ضروری نہیں ہے۔ کیونکہ جاب ورک کے اہتمام IGST Act اَور UTGST Act دونوں میں لئے گئے ہیں اَور اس لئے جاب ورکر اَور پرنسپل ایک ریاست میں، ایک یونین ٹیریٹری میں یا مختلف ریاست اَور یونین ٹیریٹری میں واقع ہو سکتے ہے۔

ماخذ : حکومتِ ہند کا مرکزی مصنوعات اَور محصول در آمد بورڈ،  آمدنی محکمہ، وزارت خزانہ

3.0
اپنی تجاویز ارسال کریں (اگر مذکورہ بالا مواد پر آپ کو کوئی تبصرہ/تجویز دینی ہو تو براہ کرم یہاں درج کریں))
Enter the word
Related Languages
نویگتیوں
Back to top