ہوم / صحت / آیوش / یوگ
شیئر
Views
  • صوبہ Open for Edit

یوگ

متوازن طریقے سے پیدائشی طاقت کو بہتر بنانے یا تیار کرنے کے لئے ایک نظم وضبط کےطور پر مقبولِ عام یوگ کی معلومات پیش ہے۔

یوگ کی تعریف

یوگ متوازن طریقے سے ایک شخص میں پیدائشی طاقت میں اصلاح یا اُس کی ترقی کرنے کا طریقہ ہے۔ یہ مُکَمَّل خود شناسی پانے کے لئے خواہش مند انسانوں کے لئے ذریعہ میسّر کراتا ہے۔ سنسکرت لفظ یوگ کا لغوی معنی ' یوک ' ہے۔ اِس لئے یوگ کو خدا کی عالمگیری جذبات کے ساتھ ذاتی روح کو متحد کرنے کے ایک ذریعہ کے طور پر تشریح  کی جا سکتی ہے۔ مہرشی پتنجلی کے مُطابق، یوگ مَن‌کی ترمیموں کا امتناع ہے۔

یوگ ایک عالم گیری عملی نظم وضبط

یوگ مشق اَور استعمال تو تہذیب، قومیت، نسل، ذات، راستہ، جنس، عمر اَور جسمانی حالت سے پرے، عالم گیر ہے۔ یہ نہ تو نصوص کو پڑھ‌کر اَور نہ ہی ایک مرتاض کا لباس پہن‌کر ایک سِددھ یوگی کا مقام حاصل کیا جا سکتا ہے۔ مشق کے بغیر، کوئی بھی مرکب تکنیکوں کی افادیت کا تجربہ نہیں کر سکتا ہے اَور نہ ہی اُس کی پیدائشی صلاحیت کا احساس کر سکتے ہیں۔ صرف باقاعدہ مشق (سادھنا) جسم اَور دل میں اُن کی تخلیق نو کے لئے ایک شکل بناتے ہیں۔ مَن‌کی تربیت اَور سکل حس کو نفیس کر حس کے اعلیٰ سطحوں کا تجربہ کرنے کے لئے مشق کار میں گہری قوت ارادی ہونی چاہئے۔

ترقی پزیر عمل کی شکل میں یوگ

یوگ انسانی شعور کی ترقی میں ایک ارتقائی عمل ہے۔ کُل حس کی ترقی کِسی خاص شخص میں ضروری طور پر شروع نہیں ہوتا ہے بلکہ یہ تبھی شروع ہوتا ہے جب کوئی اِس کو شروع کرنا چُنتا ہے۔ شراب اَور نَشِیلی دواؤں کے استعمال، بےشمار کام کرنا، بہت زیادہ سیکس اَور دیگر محرکات میں ملوث رہنے سے طرح طرح کے نسیان دیکھنے کو مِلتے ہیں، جو لاشَعوری کی طرف لے جاتا ہے۔ ہندوستانی یوگی اُس پوائنٹ سے شروعات کرتے ہیں جہاں مغربی نفسیات کا خاتمہ ہوتا ہے۔ اَگر فرایڈ کا نفسیاتی مرض کا نفسیات ہے اَور ماشلو کا نفسیاتی صحت شخص کی نفسیات ہے تو ہندوستانی نفسیات خود شناسی کا نفسیات ہے۔ یوگ میں، سوال شخص کے نفسیات کا نہیں ہوتا ہے بلکہ یہ اعلیٰ شعور کا ہوتا ہے۔ وہ دماغی صحت کا سوال بھی نہیں ہوتا ہے، بلکہ وہ روحانی ترقی کا سوال ہوتا ہے۔

روح کی طبی کی شکل میں یوگ

یوگ کے تمام راستوں (جپ، کرم، بھکتی وغیرہ) میں درد کا اثر باہر کرنے کے لئے علاج کے امکان ہوتے ہے۔ لیکِن آخری مقصد تَک پہُنچنے کے لئے ایک شخص کو کِسی ایسے ثابت یوگی سے رہبر کی ضرورت ہوتی ہے جو پہلے سے ہی سمان راستے پر چل‌کر آخری حد مقصد کو حاصل کر چُکا ہوں۔ اپنی صلاحیت کو دھیان میں رکھتے ہوئے یا تو ایک لائق کاؤنسلر کی مدد سے یا ایک سِددھ یوگی سے صلاح کر خاص راستہ بہت احتیاط سے چُنا جاتا ہے۔

یوگ کے قسم

  • ورد جوڑ : باربار سسور باب دوہراکر یا یاد کر خدا کے نام یا پوِتْر حرف ' اوم '، ' رام '، ' اللہ '، ' خدا '، ' واہے مشتری ' وغیرہ پر دھیان مرکوز کرنا۔
  • کار یوگ : ہمیں پھل کی کسی بھی خواہش کے بغیر تمام کام کرنا سِکھاتا ہے۔ اِس ریاضت میں، یوگی اپنے فرض کو الہی کام کے طور پر سمجھتا ہے اَور اُس کو پُورے دل سے سپردگی کے ساتھ کرتا ہے لیکِن دُوسری تمام خواہشوں سے بچتا ہے۔
  • علم یوگ : ہمیں ذاتی اَور غیر ذاتی کے درمیان فرق کرنا سِکھاتا ہے اَور مقدس کتابوں کے مطالعہ، سنیاسیوں کی قربت اَور دھیان کے طریقوں کے ذریعے روحانی وجود کے علم کو سِکھاتا ہے۔
  • بھکتی یوگ : بھکتی یوگ، خدا کی خواہش کے مُکَمَّل سپردگی پر زور دینے کے ساتھ شدید بھکتی کا ایک نظام ہے۔ بھکتی یوگ کا سچّا مرید غرور سے آزاد شائستہ اَور دنیا کی ثنويت سے غیر متاثر رہتا ہے۔
  • راز یوگ : " اشٹانگ یوگ " کی شکل میں مقبولِ عام راز یوگ انسان کے چؤترفا ترقی کے لئے ہے۔ یہ ہیں یم، نِیم، آسن، پرانایام، پرتیاہار، دھارن، دھیان اَور سمادھی
  • کُنڈلِنی : کُنڈلِنی یوگ تانترک روایت کا ایک حصہ ہے۔ عالم کی پیدائش کے بعد سے، تانترکوں اَور یوگیوں کو احساس ہوا ہے کہ اِس دنیاوی جسم میں، سیون چکر جو سات چکروں میں سے ایک ہے، میں ایک انتہائی طاقت کا رہائش گاہ ہے۔ کُنڈلِنی کا مقام ریڑھ کی ہڈی کی بنیاد پر ایک چھوٹِی سی گرنتھی ہے۔ مرد کے جسم میں یہ پیشاب اَور فضلہ نِکالنے والے اعضأ کے درمیان سیون میں ہے۔ خاتون کے جسم میں اِس کا مقام بچہ دانی گردن میں بچہ دانی کی جڑ میں ہے۔ اُن لوگوں کو جِنہوں نے یہ مافوق فطری طاقت بیداری کی ہے، اُن کو وقت، روایت اَور تہذیب کے مُطابق رِشی، پیغمبر، یوگی، سِدھ اَور دیگر ناموں سے بُلایا گیا ہے۔ کُنڈلِنی کو بیدار کرنے کے لئے آپ کو شڈکرِیا، کرسی، پرانایام، بندھ، پُدرا اَور دھیان کی شکل میں جوڑ کی تکنیک کے ذریعے اپنے آپ کو تیار کرنا ہوگا۔ کُنڈلِنی شعور کے نتیجہ کے مطابق دماغ میں ایک دھماکہ ہوتا ہے کیونکہ ساکت یا سوئے ہوئے علاقائی  پھول کی طرح کھِلنے شروع ہو جاتے ہیں۔
  • نبض : جیسا کہ یؤگِک گرنتھوں میں بیان شدہ ہے، نبضیں توانائی کی روانی ہیں جِن کی ہم دماغی سطح پر الگ چینلوں، روشنی، آواز، رنگ اَور دیگر خصوصیات کے طور پر تصور کر سکتے ہیں۔ نبضوں کا مکمل نیٹورک اِتنا وسیع ہے کہ مختلف یؤگِک گرنتھوں میں اُن کی صحیح تعداد کا حساب الگ الگ ہے۔ گورکْش صدی یا گورکْش شتک اَور ہٹھ یوگ پردیپِکا میں موضوع اِن کی تعداد 72،000 بتاتے ہیں ؛ جو ناف مرکز منی پور چکر سے اُبھری ہیں۔ تمام ہزاروں نبضوں میں سے سُشُمنا کو سَب سے اہم کہا جاتا ہے۔ شیو سورودئے  دس اہم  نبضوں کے بارے میں بتاتا ہے جو جسم سے اندر اَور باہر آنے جانے کے اہم ' دروازے ' ہیں۔ اِن دس میں سے اِڑا، پِنگلا اَور سُشُمنا سَب سے اہم ہیں، وہ اعلیٰ وولٹیج کے تار ہیں جو سب اسٹیشن یا میرودنڈ کے ساتھ واقع دائروں میں توانائی مجتمع کرتے ہیں۔

ہندوستان میں یوگ کے لئے قَومی سطح کے ادارہ


مورارجی دیسائی قَومی یوگ ادارہ، نَئی دِلّی

  • مورارجی دیسائی قَومی یوگ ادارہ (MDNIY) سوسایٹی نامزدگی ایکٹ، 1860 کے تحت نامزد ایک خود مختاری تنظیم ہے اَور پوری طرح سے ایوش محکمہ، وزرات صحت اَور  خاندانی فلاح و بہبود، حکومتِ حند کے ذریعے امداد یافتہ ہے۔
  • یہ ادارہ ہندوستان  کے دارالحکومت کے خوبصورت منظر کے درمیان ہردیستھل لُٹِینس زون میں، یعنی 68، اشوک روڈ، نَئی دِلّی میں واقع ہے۔
  • خصوصی طور پر کشیدگی متعلقہ نفسی جسمیات بیماریوں کے لئے، ایک صحتی سائنس کے طور پر یوگ کی زبردست صلاحیت کو دھیان میں رکھتے ہوئے، ہندوستانی سسٹم میں علاج اَور ہومیوپیتھی کی تحقیق کے لئے ثابِق مرکزی کونسل کے لئے ہے، دیکھنے کو دھیان میں رکھتے ہوئے سال 1970 میں تب ایک ذاتی ادارہ سے منسلک وِشوایتن یوگاشرم کو ایک پانچ شَیّا والے یوگ تحقیقی ہسپتال کی منظوری دی تھی۔ علاقے میں کئے گئے سائنسی مطالعوں سے معلوم احتیاطی، ہمت افزا اَور شفابخش پہلوؤں کے طور پر یوگ روایتات کی اہمیت اَور تاثیر کو محسوس کرنے کے بعد ظاہری کرنے کے بعد، 1 جنوری، 1976 کو یوگ کے لئے مرکزی تحقیقی ادارہ (CRIY) قائم  کیا گیا تھا اَور یوگ تحقیقی ہسپتال میں کام کر رہے ملازمین کو باقاعدہ تقرری دے دی گئی تھی۔
  • CRIY کی اہم سرگرمیوں میں یوگا کی مختلف طریقوں پر عام عوام اور سائنسی تحقیق کے لئے مفت یوگا تربیت کار تھے۔ 1998 تک CRIY یوگا اور تحقیقی تربیت کے منصوبہ بندی، فروغ دینے اور ہم آہنگی کے لئے ایک  ادارہ بنا رہا۔ بڑھتی ہوئی سرگرمیوں اور اعلی معیار کی خدمات فراہم کرنے کے علاوہ ملک بھر میں یوگا کی بڑھتی ہوئی اہمیت کو محسوس کرتے ہوئے ایک قومی ادارے کا قیام اور مرکزی یوگا ریسرچ انسٹی ٹیوٹ (CRIY) کے ساتھ اس کا انضمام اسے مورارجی دیسائی قومی یوگا ادارہ (MDNIY) کا نام دینے کا فیصلہ کیا گیا تھا۔
  • زیادہ معلومات کے لئے ویب سائٹ http : // www.yogamdniy.nic.in پر جائیں۔
  • متعلقہ ماخذ

    1. 21 بیماریوں کے لئے یوگ اور قدرتی طبی امداد پر منحصر علاج
    2. آیوش کے بارے میں پورانک کہانیاں اَور حقائق
    3. آیوش میں کوالٹی کنٹرول
    4. آیوش محکمہ، صحت اَور وزرات خاندانی فلاح و بہبود، حکومتِ حند
3.25
اپنی تجاویز ارسال کریں (اگر مذکورہ بالا مواد پر آپ کو کوئی تبصرہ/تجویز دینی ہو تو براہ کرم یہاں درج کریں))
Enter the word
Back to top