ہوم / صحت / آیوش / آیوروید
شیئر
Views
  • صوبہ Open for Edit

آیوروید

اِس حصے میں آیوروید کے اصل نظریہ سے واقف کراتے ہوئے اِس کے ذریعے کئے جانے والے علاجوں کی معلومات بھی دی گئی ہے۔

آیوروید- بنیادی نظریات

آیوروید ہندوستانی بر صغیر کا ایک قدیم طبی نظام ہے۔ ایسا مانا جاتا ہے کہ یہ نظام ہندوستان میں 5000 سال پہلے پَیدا  ہوا تھا۔ لفظ آیوروید دو سنسکرِت الفاظ ' آیوش ' جِس کا معنی زندگی ہے اَور ' وید ' جِس کا معنی ' سائنس ' ہے، سے مِل‌کر بنا ہے ' اِس لئے اِس کا لغوی معنی ہے ' زندگی کی سائنس'۔ دیگر ادویاتی نظاموں کے برعکس، آیوروید بیماریوں کے علاج کے بجائے صحتی طرز زندگی پر زیادہ دھیان مرکوز کرتا ہے۔ آیوروید کا اہم نظریہ یہ ہے کہ وہ علاج شدہ ہونے کے عمل کو ذاتی بناتا ہے۔
آیوروید کے مُطابق انسانی جسم چار بنیادی عناصر سے مل کر بنا ہے- دوش(مرض)، دھاتو(دھات)، مَل(آلودگی) اَور اگنی(آگ)۔ آیوروید میں جسم کی اِن بُنیادی باتوں کی بےشمار اہمیت ہے۔ اِن کو 'بنیادی اصول' یا آیورویدی علاج کے 'بنیادی اصول' کہا جاتا ہے۔

دوش(مرض)

دوشوں(مرض) کے تین اہم اصول ہیں وات، پِت اَور کف، جو ایک ساتھ بدہضمی اَور  خلیہ یا جسم کی تمام تجمعی طبعی اور کیمیائی تبدیلی کو منظّم  اَور منضبط کرتے ہیں۔ اِن تین دوشوں(مرض) کا اہم کام ہے پُورے جسم میں ہضم شدہ اشیائےخوردنی مادوں کے اِستحالہ کو لے جانا، جو جسم کے نسائج کو تیار کرنے میں مدد کرتا ہے۔ اِن دوشوں(مرض) میں کوئی بھی خرابی بیماری کا سبب بنتی ہے۔

دھاتو (دھات)

جو جسم کو طاقت  دیتا ہے، اُس کی شکل میں دھات کی وضاحت کر سکتے ہیں۔ جسم میں سات نسائجی نظام ہوتے ہیں۔ وہ ہیں رَس(پلازمہ)، رَکت(خون)، مانس(پٹھہ)، مید(چربی)، استھی(ہڈی)، مَجّا(ہڈیوں کا گودا) اَور شُکر(تولیدی خلیہ) جو حسب ترتیب پلازما، خون، چربیدار نسائج، ہڈی، ہڈیوں کا گودا اَور منی کی نمائندگی کرتے ہیں۔  دھاتیں جسم کو صرف بُنیادی غذائیت فراہم کرتی ہیں۔ اَور یہ دماغ کی ترقی اَور ساخت میں مدد کرتی ہے۔

مَل(آلودگی)

مَل(آلودگی) کا معنی ہے فضلہ مصنوعات یا گندگی۔ یہ جسم کی تِکڑی یعنی دوشوں(مرض) اَور دھات میں تِیسرا ہے۔ مَل(آلودگی) کی تین خاص قسمیں ہیں، جیسے مَل(پاخانہ)، موتر(پیشاب) اَور پسینہ۔ مَل(آلودگی) بنیادی طور پر جسم کے فضلہ مصنوعات ہیں لہذا شخص کو معقول صحت بنائے رکھنے کے لئے ان کا جسم سے مناسب اخراج ضروری ہے۔ مَل(آلودگی) کے دو اہم پہلو ہیں یعنی مَل (پاخانہ) اَور کِتّ(رطوبت)۔ مَل (پاخانہ) جسم کے فضلہ مصنوعات کے بارے میں ہے جبکہ کِتّ(رطوبت) دھات کے سبھی فضلہ مصنوعات کے بارے میں ہے۔

اگنی(آگ)

جسم کی استحالی اَور عمل انہضام سرگرمی کی تمام قسمیں جسم کی نامیاتی آگ کی مدد سے ہوتی ہیں جِس کو آگ کہا جاتا ہے۔ آگ کو خوردنی اشیا نالی، جگر اَور بافتی خلیات میں موجود اینجائم کی شکل میں کہا جا سکتا ہے۔

جسمانی ساخت (سانچہ)

آیوروید میں زندگی کی تصور جسم، حواس، دل اَور روح کے گروپ کی شکل میں ہے۔ زندہ شخص تین ہیومرس (وات، پِتّ اَور کف)، سات بُنیادی بافتوں (رَس(پلازمہ)، رَکت(خون)، مانس(پٹھہ)، مید(چربی)، استھی(ہڈی)، مَجّا(ہڈیوں کا گودا) اَور شُکر(تولیدی خلیہ)) اَور جسم کے فضلہ مصنوعات جیسے پاخانہ، پیشاب، اَور پسینہ کا ایک گروہ ہے۔ اس طرح کُل جسمانی سانچے میں ہیومرس، بافت اَور جسم کے فضلہ مصنوعات شامِل ہیں۔ اِس جسمانی سانچے اَور اُس کے اجزاء کے اضافہ اَور تنزل کھانے کے اِرد گِرد گھومتی ہے جو ہیومرس، بافتوں، اَور فضلہ میں عمل درآمد کیا جاتا ہے۔ کھانا اندر لینے، اُس کے ہضم، جذب، انجذاب کرنے اَور تحول کی صحت اَور بیماری میں ایک باہمی عمل ہوتا ہے جو نفسیاتی میکانزم اَور حیاتی آگ (اگنی) سے کافی حد تک متاثر ہوتی ہیں۔

پنچ مہابھوت(پانچ بنیادی مادے)

  • آیوروید کے مُطابق انسانی جسم سَمیت کائنات میں تمام چیزیں پانچ اصل مادوں (پنچ مہابھوتوں) یعنی زمین، آب، آگ، ہوا اَور آسمان سے بنے ہیں۔ جسمانی سانچے اَور اُس کے حصوں کی ضروریات اَور مختلف ساختوں اَور کاموں کے لئے الگ الگ تناسب میں اِن عناصر  کے ایک متوازن تکثیف کی ضرورت ہوتی ہے۔ جسمانی سانچے کا اضافہ اَور ترقی اُس کی غذا یعنی کھانا پر انحصار کرتا  ہے۔ بدلے میں کھانا مندرجہ بالا پانچ عناصر سے بنا ہوتا ہے، جو حیاتی آگ کی کاروائی کے بعد جسم میں سمان عناصر کو مُنْتقل اَور پروردہ کرتے ہیں۔ جسم کے بافتی ساخت کے ہوتے ہیں جبکہ ہیومرس جسمانی وجود ہیں جو پنچ مہابھوتوں کے مختلف سلسلہ تبدیلی اَور مجموعہ سے پیدا  ہوتے ہیں۔

     

    صحت اَور بیماری

  • صحت یا بیماری جسم کے سانچے کے مختلف اجزاء میں باہمی توازن کے ساتھ خود کے متوازن یا عدم توازن حالت ہونے یا نہ ہونے پر انحصار کرتی ہے۔ اندرونی اَور باہری عنصر دونوں قدرتی توازن کو بِگاڑ‌کر بیماری کو جنم دے سکتے ہیں۔ توازن کا یہ نقصان سخت خوردنی اشیا، ناپَسَندیدہ عادتوں اَور صحت مند رہنے کے اصولوں کا عمل نہ کرنے سے ہو سکتا ہے۔ موسمی غیرمعمولیت، غیر مناسب کثرت یا حواس اعضاء کے غلط استعمال اَور جسم اَور دل کی متضاد طریقہ کار کے نتیجہ میں بھی موجودہ عام توازن میں بےچینی پیدا ہوں سکتی ہے۔ علاج میں شامِل ہیں غذائی قوانین، معمول زندگی اَور برتاؤ میں اصلاح، دواؤں کا استعمال اَور پنچکرم اَور کیمیائی علاج اپناکر جسم اور دل کا توازن بہال کرنا۔
  • تشخیص مرض

    آیوروید میں تشخیص مرض ہمیشہ مریض میں مجموعی طور پر کیا جاتا ہے۔ معالج مریض کی اندرونی جسمانی خصوصیات اَور ذہنی مزاج کو احتیاط سے نوٹ کرتا ہے۔ وہ دیگر عناصر، جیسے متاثر جسمانی بافت، ہیومرس، جِس مقام پر بیماری واقعہ ہے، مریض کی مزاحمت اَور زندگی طاقت، اُس کا روزانہ کا معمول زندگی، غذا کی عادتوں، مطبی حالات کی سنجیدگی، ہضم کی حالت اَور اُس کی ذاتی، سماجی اقتصادی اَور ماحولیاتی حالات کی تفصیل کا بھی مطالعہ کرتا ہے۔ تشخیصی مرض میں درج ذیل جائزہ بھی شامِل ہیں :

    • عام جسمانی ٹیسٹ
    • نبض ٹیسٹ
    • پیشاب ٹیسٹ
    • پاخانہ ٹیسٹ
    • زبان اَور آنکھوں کا ٹیسٹ
    • لمس اَور سماعتی کاموں سَمیت جلد اَور کان کی جلد کا ٹیسٹ

    علاج

    بُنیادی طبی نقطہٴ نظر ہے، کہ صحیح علاج واحد وہی ہوتا ہے جو صحت فراہم کرتا ہے، اَور جو شخص ہمیں صحت مند بناتا ہے صرف وہی سب سے اچھا معالج ہے۔ یہ آیوروید کے اہم مقاصد کا خلاصہ عکاسی کرتا ہے یعنی صحت کا رکھ رکھاؤ اَور اُس کو بڑھاوا دینا، بیماری کی حفاظت اَور بیماری کا علاج۔
    بیماری کے علاج میں شامِل ہیں پنچ کرم نظاموں کے ذریعے جسمانی سانچے یا اُس کے اجزاء میں سے کِسی کے بھی عدم توازن کے عامِل سے بچنا اَور جسمانی توازن بہال کرنے اَور مستقبل میں بیماری کی تکرار کو کم کرنے کے لئے جسمانی نظام کو مضبوت بنانے کے لئے دواؤں، لائق خوردنی اشیا، حرکت کا استعمال کرنا۔
    عام طور پر علاج کے اقدامات میں شامِل ہوتی ہیں دوائیں، مخصوص خوردنی اشیا اَور سرگرمیوں کا مقررہ روزمرہ۔ اِن تین اقدامات کا استعمال دو طریقوں سے کیا جاتا ہے۔ علاج کے ایک نقطہٴ نظر میں تین اقدام بیماری کے اصل عناصر اَور بیماری کی مختلف توضیحات کا علاج کرتے ہیں۔ دُوسرے نقطہٴ نظر میں دوا، خوردنی اشیا، اَور حرکت کے یہی تین اقدام بیماری کے اصل عناصر اَور بیماری عمل کے مانِند اثر ڈالنے پر زیر ہدف ہوتے ہیں۔ طبی نقطہٴ نظر کے اِن دو اقسام کو حسب ترتیب برعکس اَور برخلاف اثر کے علاج کے طور پر جانا جاتا ہے۔

    علاج کے کامیاب کاروائی کے لئے چار چیزیں ضروری ہیں۔ یہ ہیں :

    1. معالج
    2. دوائی
    3. نرسِنگ عملہ
    4. مریض

    اہمیت کے سِلسِلے میں معالج پَہلے آتا ہے۔ اُس کے پاس تکنیکی فن، سائنسی علم، پاکیزگی اَور انسان کے بارے میں سمجھ ہونی چاہئے۔ معالج کو اپنے علم کا استعمال خاکساری، عقل مندی کے ساتھ اَور انسانیت کی خدمت میں کرنا چاہئے۔ اہمیت کے سِلسِلے میں آگے آتے ہیں کھانا اَور دوائیں۔ یہ اعلی معیار والے ہونے چاہئے، جِن کا تَفْصِیلی استعمال ہو اَور حمایت یافتہ عمل کے مُطابق اُگائی اَور عمل درآمد کیا جانا چاہئے اَور مناسب طورپر میسّر ہونی چاہئے۔ ہر کامیاب علاج کے تِیسرے جزو کے طور پر نرسِنگ عملہ کا کردار ہے جِن کو نرسِنگ کا اَچھا علم ہونا چاہئے، اپنے فن کی مہارت کو جانتے ہوں اَور شفیق، ہمدردی، عقل مند، صاف اَور صحت بخش اَور  با وسیلہ ہونا چاہئے۔ چَوتھا جزو مریض خود ہوتا ہے جِس نے معالج کی ہدایت کے عمل کرنے کے لئے مددگار اَور فرمانبردار ہونا چاہئے، بیماریوں کی وضاحت کرنے میں قابل ہونا چاہئے اَور علاج کے لئے جو بھی ضروری ہو، فراہم کرنے میں اہل ہونا چاہئے۔
    آیوروید نے واردات کے حصوں اَور اُن کے واقع ہونے کی بہت وضاحتی تجزیاتی تفصیل تیار کی ہے کیونکہ بیماری کے عناصر اُس کے آخری ظہور سے پہلے شروع ہو جاتے ہیں۔ یہ اِس نظام کو پوشیدہ علامات واضح ہونے سے بہت پہلے بیماری کی مُمکِنہ شروعات جاننے کا ایک فاضل نفع دیتا ہے۔ یہ علاج کے اِس طریقے کو پیشگی میں مناسب اَور موثر قدم اُٹھاکر تولیدی مرض  میں آگے کی ترقی کو روکنے کے لئے بیماری پر شروعات کے ابتدائی مرحلے میں رکاوٹ لگانے کے لئے لائق دافع امراض قدم اُٹھانے کے ذریعے اِس کی احتیاطی کردار کو بڑھاتا ہے۔

    علاج کے  اقسام


    بیماری کے علاج کو موٹے طور پر اس طرح درجہ بند کیا جا سکتا ہے

    طہارتی علاج (تطہیری علاج)

    طہارتی علاج جسمانی اَور ذہنی بیماریوں کے متاثر عناصر کو ہٹانے پر مرکوز ہوتا ہے۔ عمل میں اندرونی اَور باہری پاکیزگیاں شامِل ہیں۔ عام علاجوں میں شامِل ہیں پنچ کرم (دواؤں سے عمل انگیز  الٹی، مسہل، تیل اینیما، کاڑھا اینیما اَور ناک سے دوائیں دینا)، ثابِق پنچ کرم عمل (باہری اَور اندرونی تیل کا علاج اَور متاثر پسینا)۔ پنچ کرم علاج  تحولی انتظام  پر مرکوز ہوتا ہے۔ یہ طبی فائدہ فراہم کرنے کے علاوہ ضروری تطہیری اثرات فراہم کرتا ہے۔ یہ علاج اعصابی خرابیوں، عضلی استخوان کی بیماری کی حالت، کچھ نبض یا اعصابی- عروقی حالات، سانس کی بیماریوں، تحولی اَور انحطاطی خرابیوں میں خصوصی طور پر مفید ہے۔

    تَخفیفی علاج (دافع سوزش علاج)

    تَخفیفی علاج میں بِگڑے ہیومرس (دوشوں) کا امتناع شامِل ہے۔ وہ عمل جِس کے ذریعے بِگڑے ہیومرس دیگر دےہدرو میں عدم توازن پیدا کئے بغیر عام حالت میں لَوٹ آتا ہے، تخفیف کے طور پر جانی جاتی ہے۔ یہ علاج بھوک آور، ہاضم، کثرت، اَور دھوپ اَور تازی ہَوا لینے وغیرہ کے ذریعے حاصل ہوتا ہے۔ علاج کی اِس شکل میں، پیلِیٹِو اَور نیند کی دوا کا استعمال کیا جاتا ہے۔

    نظام غذا (غذا اَور سرگرمیوں کا سجھاؤ)

    نظام غذا میں خوردنی اشیا، سرگرمی، اشارہ اَور جذباتی حالت کی علامت اَور معکوس علامت شامِل ہیں۔ اِس کو دافع امراض اقدامات کے اثر کو بڑھانے اَور عوارض عمل میں رکاوٹ ڈالنے کی نظر سے کیا جاتا ہے۔ غذا سے متعلق کئے جانے اَور نہ کئے جانے والی باتوں پر بافتوں کی طاقت کو متعین کرنے کے مقصد سے آگ کو پرجوش کرنے اَور ہضم کی تقلید اَور کھانے کے انجذاب پر زور دیا جاتا ہے۔

    تشخیصی پرہیز (بیماری پَیدا  کرنے والے اَور اُس کو بڑھاوا دینے والے عوامل سے بچنا اَور)

    تشخیصی پرہیز مریض کی غذا اَور طرزِ زندگی میں معلوم بیماری عوامل سے بچنا ہے۔ اِس میں بیماری کے باہر اُبھارنے یا بڑھانے والے عوامل سے بچنا بھی شامِل ہے۔

    سَتْووَجئے (نَفسیاتی علاج)

    نَفسیاتی علاج بنیادی طور پر ذہنی گڑبڑی کے علاقہ کے ساتھ متعلقہ ہے۔ اِس میں دماغ کو نامکمل اشیاء کی رکاوٹ اَور حمت، یادداشت اَور مستقل مزاجی تیار کرنا شامِل ہے۔ آیوروید میں نفسیات اَور نفسیاتی سائنس کا مطالعہ بڑے پیمانے پر تیار کیا گیا ہے اَور دماغی خرابیوں کے علاج میں نقطہٴ نظر کی ایک تَفْصِیلی سریز ہے۔

    کیمیائی علاج (بیماری مزاحمتی طاقت کے محرکین اَور تجدیدِ شباب دواؤں کا استعمال)

    کیمیائی علاج طاقت اَور  قوت حیات کو بڑھاوا دینے سے متعلق ہے۔ اِس علاج کے فوائد کو جسم کے سانچے کے اتحاد، یادداشت کو بڑھاوا، عقل، بیماری کے خلاف مزاحمتی صلاحیت، جوانی کی حالت کا تحفظ، چمک، رنگ اَور جسم اَور حواس کی بہترین طاقت کے رکھ رکھاؤ کو بڑھاوا دینے کا کریڈِٹ دیا جاتا ہے۔ جسم کے بافتوں کے وقت ثابِق تخفیف سے حفاظت اَور ایک شخص کی کُل صحتی مواد کو بڑھاوا دینے میں کیمیائی علاجی کردار نِبھاتی ہے۔

    غذا اَور آیورویدِک علاج

    آیوروید میں علاج کے طور پر غذا کے دستورالعمل کی بَڑی اہمیت ہے۔ ایسا اس لئے ہے کہ اِس میں انسان جسم کو کھانے کی مصنوعات کے طور پر سمجھا جاتا ہے۔ ایک شخص کی دماغی اَور روحانی ترقی کے ساتھ ساتھ اُس کی عادت اُس کے ذریعے لئے گئے کھانے کی خوبی سے متاثر ہوتی ہے۔ انسان جسم میں کھانا پَہلے کَیل یا رس میں تبدیل ہو جاتا ہے اور پھر آگے کے تریقہ کاروں سے اُس کا خون، عضلہ، چربی، ہڈی، ہڈیوں کا گودا، ولادتی عناصر اَور اوجس میں منتقلی شامِل ہے۔ اس طرح، کھانا تمام تحول تبدیلیوں اَور زندگی کی سرگرمیوں کے لئے بُنیادی ہے۔ کھانے میں غذائی اجزاء کی کمی یا کھانے کا غیر مناسب  تبدیلی مختلف قسم کی بیماری کی حالات میں تبدیل ہوتی  ہے۔

    ہندوستان میں آیوروید کے لئے قَومی سطح کے ادارے

    راشٹریہ آیوروید ودیا پیٹھ، نَئی دِلّی (Rashtriya Ayurved Vidyapeeth، New Delhi)

    • آر  اے وی، آیوش محکمہ، وزارت صحت اَور خاندانی فلاح و بہبود کے تحت ایک خود مختار تنظیم ہے اَور سوسایٹی ایکٹ، 1860 کے تحت 1988 میں نامزد ہے۔
    • آر اے وی استاد شاگرد روایت یعنی علم کی منتقلی کی روایتی تدبیر کے تحت 28 سال کی عمر سے کم کے آیورویدِک گریجویٹس اَور 33 سال کی عمر سے کم کے پوسٹ گریجوئیشن کواعلی درجے کی عملی تربیت فراہم کرتا ہے۔
    • راشٹریہ آیوروید ودیا پیٹھ (MRAV) کے ممبر کا دو سال کا نصاب آیورویدِک رمز بندی اَور اُس پر تبصرے کا علم حاصل کرنے اَور رمز بندی کے لئے اَچھا استاد، محقق اَور ماہر بننے کے لئے مطالعے کے لئے اَدَبی تحقیق کی سہولت فراہم کرتا ہے۔ جِن طالب علموں نے آیوروید میں پوسٹ گریجوئیشن پُورا کر لیا ہے اُن کو اپنی پوسٹ گریجوئیشن ڈگری سے متعلق کوڈ کے اہم مطالعے کے لئے بھرتی کیا جاتا ہے۔ شاگردوں کو مطالعے کے لئے اُٹھائے گئے مدعوں پر بات چیت اَور بحث کے لئے کافی وقت مِلتا ہے۔
    • راشٹریہ آیوروید ودیاپیٹھ (CRAV) کے ایک سال کے سرٹیفکٹ نصاب میں یونانی معالج (بی اے ایم ایس) یا برابر ڈگری رکھنے والے امیدواروں کو خاص تشخیصی رسومات پر مشہور یونانی معالج اَور روایتی معالج کے رہبر میں تربیت یافتہ کیا جاتا ہے تاکہ وہ آیوروید میں اَچھے معالج بن سکیں۔
    • اِن نصابوں  میں داخلہ مشترکہ ہندوستانی بنیاد پر اشتہار کے ذریعے تحریری امتحان اَور انٹرویو کے بعد کیا جاتا ہے۔ ساتھ ہی دونوں نصابوں کے طالب علموں کو وقت وقت پر لاگو روزانہ بھتہ کے ساتھ رُوپئے 15820 / ماہانہ وظیفہ دیا جاتا ہے۔ MRAV کے طالب علموں کو 2500 فی مہینے کی فاضل رقم دی جاتی ہے۔
    • زیادہ معلومات کے لئے اِس ویب سائٹ پر جائیں : راشٹریہ آیوروید ودیا پیٹھ

    قَومی آیوروید ادارہ (این آئی اے) جئے پور

    • قَومی آیوروید ادارہ 1976 میں حکومتِ حند کے ذریعے ملک میں آیوروید کے اوّل ادارے کی شکل میں ایک سائنس داں نقطہٴ نظر کے ساتھ آیُرویدِک علاج عمل کی پڑھائی اَور تمام پہلو میں تربیت اَور تحقِیق‌کرکے بُلند معیار تیار کرنے کے لئے قائم کیا گیا تھا۔
    • یہ ادارہ اَنڈَر گریجویٹ، پوسٹ گریجویٹ اَور پی ایچ۔ ڈی پڑھائی، تشخیصی مرض  تحقیق میں منسلکہ ہے اَور راجستھان آیورویدک یونیورسٹی، جودھ پور سے تعلق ہے۔ بی اے ایم ایس کے یوجی کورس میں داخلہ یونیورسٹی کے ذریعے منعقد ایک مشترکہ ہندوستانی داخلہ امتحان کی  بنیاد پر کیا جاتا ہے۔ پی جی کورس میں داخلہ این آئی اے اَور IPGTRA (اختیاری) ذریعے کئے گئے مشترکہ ہندوستانی متحدہ پی جی داخلہ ٹیسٹ کی بنیاد پر کیا جاتا ہے۔
    • یادہ معلومات کے لئے ویب سائٹ پر یہاں جائیں :راشٹریہ آیوروید ادارہ

    آیوروید کا پوسٹ گریجوئیشن پڑھائی اَور تحقیقی ادارہ، جام نگر (گُجرات)


    آیوروید کا پوسٹ گریجوئیشن پڑھائی اَور تحقیقی ادارہ، جام نگر (گُجرات)، گُجرات آیُروید یونیورسٹی کا جزو، آیوروید کے لئے سب سے پُرانا پوسٹ گریجوئیشن پڑھائی اَور تحقیقی مرکز ہے۔

    • ادارے کے ہسپتال مریضوں کو اِنڈور اَور آؤٹ ڈور کی سہولت فراہم کرتے ہیں۔ پنچکرم، چھارسوتْر اَور کریا کلپ وغیرہ جیسے مخصوص علاج عمل ہسپتالوں میں مختلف بیماریوں کے لئے فراہم کئے جا رہے ہیں۔
    • پُوری تفصیل یہاں سے حاصل کی جا سکتی ہیں : انڈین میڈیسِن

    آل انڈیا آیور ویدک ادارہ

    • زیادہ معلومات کے لئے برائےمہربانی ہندوستانی آیوروید ادارے کی ویب سائیٹ پر جائیں

    آیوش محکمے کی اشاعت

    • آیوروید میں گھریلو علاج
    • 21 بیماریوں کے لئے جوڑ اَور قدرتی علاج پر منحصر علاج
    • آیوش نظام میں روگوار معلومات
    • آیوش کے بارے میں متک اور حقیقت
    • آیوش میں کوالٹی کنٹرول
    • یونانی میں گھریلو علاج
    • دوا کی ثابت شدہ نظام

    ماخذ :


    آیوش محکمہ، وزرات صحت اَور خاندانی فلاح و بہبود، حکومتِ حند

    4.25
    اپنی تجاویز ارسال کریں (اگر مذکورہ بالا مواد پر آپ کو کوئی تبصرہ/تجویز دینی ہو تو براہ کرم یہاں درج کریں))
    Enter the word
    Back to top