ہوم / دیہی توانائی / توانائی ٹیکنالوجی / ہائیڈروجن : مستقبل کی توانائی
شیئر
Views
  • صوبہ Open for Edit

ہائیڈروجن : مستقبل کی توانائی

اِس حصے میں توانائی پیداوار کے ایک نَئے ذرائع کے طور پر ہائیڈروجن کی پیداوار ، اسٹوریج اَور استعمال کو لےکر کئے جانے والی کوششوں کی معلومات دی گئی ہے ۔

تعارف

ہائیڈروجن ایک بے رنگ ، بے بو گیس ہے ، جو ماحولیاتی آلودگی سے آزاد مستقبل کی توانائی کے طور پر دیکھی جا رہی ہے ۔ گاڑیوں اَور بِجلی پیداوار  کے علاقے میں اِس کے نَئے استعمال پائے گئے ہیں ۔ ہائیڈروجن کے ساتھ سَب سے بَڑا نفع یہ ہے کہ معلوم ایندھنوں میں فی اکائی وسیع پیمانےکی توانائی اِس مادے میں سب سے زیادہ ہے اَور یہ جلنے کے بعد مصنوعات کے طور پر پانی کا اخراج کرتا ہے ۔ اس لئے یہ نہ صرف توانائی صلاحیت سے مشتمل ہے بلکہ ماحول کے مطابق بھی ہے ۔ اصل میں جدید اَور قابل تجدید توانائی  وزرات ماضی دو دہائیوں سے ہائیڈروجن توانائی کے مختلف پہلووں سے وابستہ وسیع تحقیق ، ترقی اَور مظاہرہ ( آرڈی اینڈ ڈی ) پروگرام میں مدد دے رہا ہے ۔ نتیجتاً سال 2005 میں ایک قَومی ہائیڈروجن پالیسی تیار کی گئی ، جِس کا مقصد ہائیڈروجن توانائی کی پیداوار ، گودام ، نقل و حمل، حفاظت ، تقسیم اَور اطلاق سے متعلق ترقی کے نَئے اصول میسّر کرانا ہے ۔ حالانکہ ، ہائیڈروجن کے استعمال سے متعلق موجودہ ٹکنالوجیوں کے زیادہ سے زیاد استعمال اَور اُن کی سوداگری کیا جانا باقی ہے ، لیکِن اِس تعلق میں کوشش شروع کر دی  گئی ہیں ۔

ہائیڈروجن پیداوار

ہائیڈروجن زمین پر صرف مخلوط حالت میں پایا جاتا ہے اَور اس لئے اِس کی پیداوار اِس کے مرکبات کے بَرق پاشی  عمل سے ہوتا ہے ۔ یہ ایک ایسی تدبیر ہے جِس میں توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔ دنیا میں 96 فیصدی ہائیڈروجن کی پیداوار ہائیڈروکاربن کے استعمال سے کیا جا رہا ہے ۔ تقریباً چار فیصدی ہائیڈروجن کی پیداوار پانی کے بجلی بَرق پاشی کے ذریعے ہوتی ہے ۔ تیل مصفی کارخانہ اَور کیمیائی کھاد کارخانہ دو بَڑے علاقہ ہے جو ہندوستان میں ہائیڈروجن کی پیداکار اَور صارف ہیں ۔ اِس کا پیداوار کلورو الکلی صنعت میں  ذیلی مصنوعات کے طور پر ہوتا ہے ۔

ہائیڈروجن کی پیداوار تین طبقوں سے وابستہ ہے ، جِس میں پَہلا حراری تدبیر ، دُوسری بجلی برق پاشی تدبیر اَور روشنی برق پاشی تدبیر ہے ۔ کچھ حراری طریقوں میں توانائی وسائل کی ضرورت ہوتی ہے ، جبکہ دوسرے  میں پانی جیسے متعاملی سے ہائیڈروجن کی پیداوار کے لئے بند کِیمْیاوی ردعمل کے ساتھ مشتمل طور پر حرارت کا استعمال کیا جاتا ہے ۔ اس طریقہ کو حراری کِیمْیاوی تدبیر کہا جاتا ہے ۔ لیکِن یہ تکنیک ترقی کی شروعاتی حالت میں اپنائی جاتی ہے ۔ حرارت مِتھےن ری سائیکل ، کوئلہ گیس کاری اَور حيوی کَمِيّت گیس کاری  بھی ہائیڈروجن پیداوار کی دیگر طریقے ہیں ۔ کوئلا اَور جےو ایندھن کا نفع یہ ہے کہ دونوں مقامی وسائل کے طور پر میسّر رہتے ہیں اَور جےو ایندھن لائق تجدید وسائل بھی ہے ۔ بجلی برق پاشی تدبیر میں بجلی کے استعمال سے پانی کی تقسیم ہائیڈروجن اَور آکسیجن میں ہوتا ہے اَور اَگر بجلی وسائل صاف ہوں تو گرین ہاؤس گیسوں کے اخراج میں بھی کمی آتی ہے ۔

ہائیڈروجن اسٹوریج

اِس سے متعلقہ تکنیکی کے وسیع  سوداگری کی نظر سے نقل و حمل کے لئے ہائیڈروجن کا گودام تمام تکنیکِیوں میں سے چیلینج بھرا تکنیک ہے ۔ گیس دار حالت میں اسٹوریج کرنے کا سَب سے عام طریقہ سلینڈر میں بُلند دَباؤ پر رکھنا ہے ۔ حالانکہ یہ سَب سے ہَلکا مادہ ہے جِس کو بُلند دَاب کی ضرورت ہوتی ہے ۔ اِس کو سیال حالت میں کرایوجِنِک نظام میں رکھا جاتا ہے ، لیکِن اِس میں زیادہ توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔ اِس کو دھاتی ہائیڈرائڈ ، سیال کاربنِک ہائیڈرائڈ ، کاربن مائکرو اسٹرکچر اَور کِیمْیاوی طور پر اِس کو ٹھوس حالت میں بھی رکھا جا سکتا ہے ۔ اِس علاقے میں وزرات جدید اَور قابل تجدید توانائی   تحقیق اَور ترقی سے  متعلق منصوبوں میں مدد کر رہی ہے ۔

استعمال

صنعتوں میں کِیمْیاوی مادے کے طور پر استعمال کے علاوہ اِس کو گاڑیوں میں ایندھن کے طور پر بھی استعمال کیا جا سکتا ہے ۔ اندرونی احتراق انجن ( Internal combustion engines ) اَور ایندھن سیل کے ذریعے بِجلی پیداوار کے لئے بھی اِس کا استعمال کیا جا سکتا ہے ۔ ہائیڈروجن کے علاقے میں ملک میں اندرونی احتراق انجن ، ہائیڈروجن شامل سی این جی اَور ڈیزل کے استعمال کے لئے تحقیق اَور ترقی منصوبہ اَور ہائیڈروجن ایندھن سے چلنے والی گاڑیوں کی ترقی کی جا رہی ہے ۔ ہائیڈروجن ایندھن والی موٹرسائیکل اَور تین پہیا اسکوٹروں کی تعمیر اَور مظاہرہ کیا گیا ہے ۔ ہائیڈروجن ایندھن کے استعمال والے  حملانی احتراق کوکر ( Catalytic combustion cooker ) کا بھی فروغ کیا گیا ہے ۔ بَنارَس ہندو یونیورسٹی نے پیشہ دار نفع والی موٹرسائیکلوں اَور تین پہیا گاڑیوں میں اصلاح کیا ہے ، تاکہ وہ ہائیڈروجن ایندھن سے چلائے جا سکیں ۔ گاڑیوں کے لئے ہائیڈروجن پر مشتمل  سی این جی میسّر کرانے کے لئے نَئی دِلّی میں دَوارکا میں ایچ  سی این جی اسٹیشن کھولا گیا ہے ، جِس کے لِئے  وزرات نے جزوی معاشی مدد بھی دی ہے ۔ مظاہرہ اَور جائزہ گاڑیوں کے لئے اِس اسٹیشن سے بیس فیصدی تَک ہائیڈروجن پر مشتمل سی این جی گیس دی جاتی ہے ۔ ہائیڈروجن پر مشتمل سی این جی ( ایچ سی این جی ) کو کچھ قسم کی گاڑیوں بسوں ، کاروں اَور تین پہیا گاڑیوں میں ایندھن کے طور پر استعمال کرنے کے لئے ترقی شریک مظاہرہ منصوبہ بندی کو بھی لاگو کیا جا رہا ہے ۔ بَنارَس ہندو یونیورسٹی اَور انڈین انسٹیٹیوٹ آف ٹیکنالوجی آئی آئی ٹی ، دِلّی ، ہائیڈروجن ایندھن سے چلنے والا جنریٹر سیٹ بھی تیار کر رہے ہیں ۔

ہائیڈروجن توانائی کا ایک اور استعمال ایندھن سیل کے طور پر ہے ، جو ایک الیكٹروكیمكل اوزار ہے ، جِس سے ہائیڈروجن کی کِیمْیاوی توانائی کو بغیر احتراق کے سِیدھے بِجلی میں بدلا جا سکتا ہے ۔ بِجلی پیداوار کی یہ ایک صاف اَور موثر نظام ہے ۔ اِس کا استعمال یوپی ایس نظاموں یعنی بلا روک ٹوک بِجلی تکمیل والی نظاموں میں بیٹریوں اَور ڈیزل جنریٹروں  کے مقام پر کیا جا سکتا ہے ۔ گاڑیوں اَور بِجلی پیداوار میں ایندھن سیلوں کی مُناسبت کو دیکھتے ہوئے دُنِیابھر میں کئی تنظیم اِس علاقے میں تحقیق اَور ترقی کا کام کر رہے ہیں ۔ اِن ایندھن سیلوں کو ایک مقام سے دُوسرے مقام تَک لے جاکر استعمال کرنے کے بارے میں بھی استعمال ہو رہے ہیں ۔ اس وقت ایندھن سیل کی لاگت کم کرنے اَور اِس کے استعمال کی مہلت کو بڑھانے پر دھیان دیا جا رہا ہے ۔ وزرات جدید اَور تجدید توانائی  کے ایندھن سیل پروگرام کا مقصد مختلف قسم کے ایندھن سیل کے لئے تحقیق اَور ترقی سرگرمیوں کو مدد دینا ہے ۔


ماخظ: خطوطی معلومات دفتر ، پریس انفارمیشن  بیورو ( پی آئ بی ) ، وزارت جدید اور قابل تجدید توانائی

2.0
اپنی تجاویز ارسال کریں (اگر مذکورہ بالا مواد پر آپ کو کوئی تبصرہ/تجویز دینی ہو تو براہ کرم یہاں درج کریں))
Enter the word
Back to top