ہوم / دیہی توانائی / توانائی ٹیکنالوجی
شیئر

توانائی ٹیکنالوجی

اِس حصے میں توانائی تحفظ ، توانائی کارکردگی ، سبز توانائی کی  پیداوار اَور برساتی پانی تحفظ سے منسلک مختلف ٹیکنالوجی کے بارے میں معلومات فراہم کرتا ہے ۔

توانائی تحفظ کی اہمیت

2.0
گاندھی جی نے کہا تھا کہ زمین ہر آدمی کی ضروریات کو پُورا کرنے کے لئے کافی فراہم کرتی ہے ، لیکِن ہر آدمی کے لالچ کو پُورا کرنے کے لئے نہیں ۔ توانائی تحفظ کی ضرورت کو نیچے دئے گئے حقائق کے ذریعے بیان کردہ ہے :

توانائی تحفظ

    ہم توانائی کا استعمال اُس کی پیداوار کرنے سے زیادہ تیزی سے کرتے ہیں کوئلا ، تیل اَور قدرتی گیس سب سے زیادہ استعمال میں آنے والے ہیں جِن کا موجودہ شکل ہزاروں سالوں کے بعد تیار ہوا ہے ۔ توانائی وسائل محدود ہیں ہندوستان میں دنیا کی آبادی 16 % ہے اَور دنیا کی توانائی وسائل کاتقریباً 1 % حصہ پایا جاتا ہے ۔ زیادہ تر توانائی ذرائع کو نہ تو  دوبارہ استعمال میں لایا جا سکتا ہے اَور نہ تجدید شدہ کیا جا سکتا ہے ۔ غیر قابل تجدید توانائی کے ذرائع کا ایندھن استعمال میں حصہ 80 % ہے ۔ اس لئے ایسا کہا گیا ہے کہ اَگلے 40 سالوں میں ہمارے توانائی کے تمام ذرائع  ختم ہو سکتے ہیں ۔ ہم توانائی کی بچت کرکے اپنے ملک کی قیمتی پیسہ کا بچت کرتے ہیں ۔ تقریباً 75 فیصدی اپنی ضروریات کا کَچّے تیل در آمد سے پُورا کرتے ہیں ۔ اِس در آمد کی کُل قیمت ہر سال ہندوستانی روپیوں میں تقریباً ۔ 50،000 کروڑ روپیے تَک ہوتا ہے ۔


ایک پُرانی ہندوستانی کہاوت ہے جو اِس کا اس طرح بیان کرتی ہے زمین ، آب اَور ہوا ہمارے ماں باپ سے حاصل ہمارے لِئے ایک تحفہ نہیں ہے بلکہ ہمارے بچّوں کے لئے قرض ہے ۔ اس لئے ہمیں توانائی تحفظ کو ایک عادت بنانے کی ضرورت ہے ۔

گھر پر توانائی تحفظ

گھر میں توانائی کا استعمال روشنی ، کھانا پکانے ، ہیٹِنگ کے لئے اَور دیگر گھریلو آلات کے جاری عمل کے لئے کیا جاتا ہے ۔ کچھ نیچے دئے گئے طریقوں کا استعمال کر اِن علاقوں میں توانائی کے استعمال میں بچت کی جا سکتی ہے ۔

گھریلو روشنی

  • جب استعمال میں نہیں ہو تو لائٹ بند کریں ۔
  • ٹیوب لائٹ اَور بلب وغیرہ آلات پر جمی دھول کو باقاعدگی سے صاف کریں ۔
  • آئی ایس آئی مارکا والے بِجلی کے آلات کا استعمال کریں ۔
  • توانائی بچانے کے لئے سی ایف ایل کا استعمال کریں ۔
  • دن کے اُجالے کے وقت اندر زیادہ تر روشنی حاصل کرنے کے لئے کھڑکیوں پر ہَلکے رنگ ، ڈھیلے بنائی پردے کا استعمال کریں ۔
  • روایتی ٹیوب روشنی کے مقام پر T5 روشنی توانائی بچانے کے لئے استعمال کی جا سکتی ہے ۔

کم توانائی ، زیادہ روشنی سی ایف ایل

  • عام طور  پر ہندوستان میں استعمال میں لائے جا رہے لےمپ ، بلب اَور دیگر آلات کے ذریعے زیادہ توانائی خرچ کرنے کی وجہ سے ، آج تقریباً 80 فیصدی بِجلی بےکار چلی جاتی ہے ۔
  • کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ ( سی ایف ایل ) بلب کا استعمال کر ہم بِجلی کی خرچ میں بچت کر سکتے ہیں ۔ سی ایف ایل بلب روایتی بلب کے مقابلے میں پانچ ضرب زیادہ روشنی دیتا ہے ۔
  • ساتھ ہی ، سی ایف ایل بلب کے ٹِکاﺅ ہونے کی مدت عام بلب سے آٹھ ضرب زیادہ ہے ۔
  • فلوریسنٹ ٹیوب لائٹ اَور کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ جلنے میں کم توانائی خرچ ہوتی ہے اور زیادہ گرمی بھی نہیں دیتی ۔ اَگر ہم 60 واٹ کے عام بلب کے مقام پر ، 15 واٹ کا کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ بلب کا استعمال کرتے ہیں تو ہم فی گھنٹہ 45 واٹ توانائی کی بچت کر سکتے ہیں ۔ اس طرح ، ہم فی مہینہ 11 یونٹ بِجلی کی بچت کر سکتے ہیں اَور بِجلی پر آنے والے اپنے خرچ کو کم کر سکتے ہیں ۔


اس طرح ، توانائی تحفظ کر اَور بِجلی خرچ میں بچت کر ، ہم اُن گاؤوں تَک بِجلی پہُنچانے میں مدد کر سکتے ہیں جہاں آج تک بِجلی نہیں پہُنچی ہے ۔
ماخذ آندھر پردیش غیر روایتی توانائی ترقی کارپوریشن لمیٹڈ

کھانا پکانے میں

  1. کھانا بنانے میں توانائی صلاحیت والے چولہوں کا استعمال کریں ۔
  2. کھانا بناتے وقت برتن کو ڈھک‌کر رکھیں ۔ اِس سے کھانا بناتے وقت توانائی کی بچت ہوتی ہے ۔
  3. کھانا بنانے سے پہلے اناج کو بھِگوئے رکھیں ۔

ترل پیٹرولئم گیس ( ایل پی جی ) اَور اِس کا استعمال

ایل پی جی کیا ہے ؟

ترل پیٹرولئم گیس ( ایل پی جی ) ایسے ہائڈروکاربنوں کا ایک مرکب ہے جو ایک عام درجۂ حرارت اَور دَاب پر گیس دار حالت میں ہوتے ہیں ، لیکِن اِن کے آسان مجموعہ کے لئے اِن کو دَاب کے ذریعے ترل کیا جاتا ہے ۔ اس طرح اِن کو دباؤ کے لئے موضوع  سلینڈر میں لانے لے جانے میں آسانی ہوتی ہے ۔ اِس کو کَچّے تیل کو صاف کر یا قدرتی گیس کے فریکشنیشن کے ذریعے حاصل کیا جاتا ہے ۔ ایل پی جی میں بیوٹین اَور پروپےن ہائڈروکاربن کے اہم عنصر ہوتے ہیں ۔ دیگر چھوٹے حصوں میں موجود رہنے والے مادہ آئسو بیوٹین ، بیوٹیلین ، این بیوٹین ، پروپیلین وغیرہ ہیں ۔

ایل پی جی کا کیا استعمال ہے ؟

ایل پی جی کو ایک سَب سے محفوظ ، سَستے ، ماحول کے مطابق اَور صحت کے لئے محفوظ کھانا پکانے والے ایندھن کے طور پر دیکھا جاتا ہے ۔ گھروں میں استعمال کرنے کے علاوہ ایل پی جی کو مختلف صنعتی اَور تِجارَتی اداروں میں استعمال کیا جاتا ہے ۔

بازار میں میسّر ایل پی جی سِلِنڈروں کا معیاری شکل کیا ہے ؟

عام طور پر ، دیہی ، پہاڑی اَور سنسان علاقوں میں ایل پی جی سِلِنڈروں کا وزن 5 کلوگرام اَور گھریلو استعمال کے لئے یہ سلینڈر 14.2 کلوگرام کے وزن میں میسّر ہیں ۔ صنعتی اَور تِجارَتی استعمال کے لئے 19 کلوگرام اَور 47.5 کلوگرام کے سلینڈر میسّر ہیں ۔ کچھ ذاتی کمپنیاں گھریلو استعمال کے لئے 12 کلوگرام کے سِلِنڈر بیچتی ہیں ۔

 

کیا گھریلو سِلِنڈروں کو موٹر گاڑیوں ، ایل پی جی سے چلنے والے دیگر آلات یا غیر گھریلو کاموں میں

استعمال کیا جا سکتا ہے ؟

نہیں ۔ موٹر گاڑیوں یا دیگر غیر گھریلو کاموں کے لئے گھریلو ایل پی جی سِلِنڈروں کے استعمال پر ایل پی جی قابو قانون کے تحت ممنوع ہے ۔

کون کون سی کمپنیاں ہندوستان میں گھریلو استعمال کے لئے سِلِنڈر میسّر کرواتی ہیں ؟


نیچے دی گئی عوامی علاقے کی کمپنیاں یہ کام کر رہی ہیں

  • انڈین تیل کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.iocl.com )
  • ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.ebharatgas.com )
  • ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.hindustanpetroleum.com )


ذاتی علاقوں کی کمپنیوں کے کچھ مثال

  • شری شکتی ایل پی جی لمیٹڈ ( http: www.shrishakti.com )
  • ایس ایچ وی توانائی پرائیویٹ لمیٹڈ ( www.supergas.com )

نَیا گھریلو ایل پی جی کنیکشن لینے کے لئے کیا کرنا چاہئے ؟

گھریلو کنیکشن لینے کے لئے گھریلو ایل پی جی سلینڈر میسّر کروانے والی کسی بھی کمپنی کے فروخت کنندہ سے رابطہ کیا جانا چاہئے ۔ قریب کے فروخت کنندہ کے موضوع میں جاننے کے لئے اُس کمپنی کی ویب سائٹ پر دیکھیں ۔
نَئے کنیکشن کے لئے درخواست کرتے وقت نیچے دئے گئے کسی بھی رہائش گاہ ثبوت کے دستاویز کا ہونا ضروری ہے : راشن کارڈ ، بِجلی بِل ، ٹیلی فون بِل ، پاسپورٹ ، روزگار صداقت نامہ ، فلَیٹ تقسیم /خط ملکیت ، گھر نامزدگی کے دستاویز ، ایل آئی سی پالیسی ، رائےدہندگان شناختی کارڈ  ، کرائے کی رسید ، آمدنی محصول محکمے کے ذریعے جاری پین کارڈ ، ڈرائیونگ لائسنس ۔ ہالانکہ ، کچھ ریاستوں میں نَئے کنیکشن کے لئے راشن کارڈ ضروری ہے ۔
سِلِنڈر اَور ریگولیٹر کے لئے ایک سکیورٹی رقم ڈِپوزِٹ جَمع کرنی پڑتی ہے ۔ سکیورٹی ڈِپوزِٹ جَمع کرنے پر ایک سبسکرِپشن واؤچر مِلتا ہے ۔ اِس واؤچر کو سنبھال‌کر رکھنا چاہئے کیونکہ مستقبل میں کنیکشن کے منتقلی کے لئے اِس کی ضرورت پڑتی ہے ۔

گھریلو ایل پی جی کنیکشن کے منتقلی کی کیا عمل ہے ؟


شہر کے اندر یا پڑوس کے شہر میں منتقلی

  • مَوجُودَہ فروخت کنندہ سبسکرِپشن واؤچر ( ایس وی ) کی جانچ‌کے  بعد ایک منتقلی دستاویز جاری کرے‌گا ۔
  • سبسکرِپشن واؤچر کو منتقلی دستاویز کے ساتھ نَئے فروخت کنندہ کو دِکھانا چاہئے ۔ نَیا فروخت کنندہ اصل ایس وی کو جانچ‌کر منتقلی کی منظوری دے دیتا ہے ۔ ٹرانسفر اَور ایس وی دستاویز کو سنبھال‌کر رکھنا چاہئے ۔
  • یہاں، سلینڈر اور ریگيولےٹر جیسے آلات کو دینے کی کوئی ضرورت نہیں ہے، صارفین خود انہیں اپنے نئے ایڈریس پر لے جا سکتا / سکتی ہے


بہت دور کے علاقے میں کنیکشن کی منتقلی ii.

  • ایک مطالبہ خط کے ساتھ ایس وی کو جمع کروانے کے بعد موجودہ مقامی فروخت کندہ ٹرمنیشن واؤچر (ٹی وی) جاری کرے گا. سلنڈر اور رےگيولےٹر جیسے آلات کو لوٹانے پر ایس وی میں متعین ڈپوزٹ رقم کو واپس کر دیا جائے گا
  • نئے مقام پر ٹی وی میں دی گئی رقم کو جمع کروانے پر نیا کنکشن لیا جا سکتا ہے. براہ مہربانی نیا ایس وی کی حاصل کر لیں اور اسے سنبھال کر رکھیں

ایل پی جی لگاتے ہوئے کِن باتوں کا دھیان رکھنا چاہئے ؟

جہاں پر گیس لگانی ہو وہ مقام کافی اہم ہوتا ہے ۔ اَگر درج ذیل احتیاطی تدابیر برتی جائیں تو باورچی خانہ میں ہونے والی حادثات سے بچا جا سکتا ہے ۔ جہاں پر گیس سِلِنڈر لگایا جانا ہو وہ جگہ ہوا دار ہونی چاہئے اَور وہاں پر ہوا کی آمد ورفت آسانی سے ہونی چاہئے ۔ ایل پی جی کو ایسے کمرے میں استعمال نہیں کرنا چاہئے جہاں پر کھڑکی یا دروازے بند ہوں ۔

  • گیس کو ایسی جگہ لگانا چاہئے جہاں سے سِلِنڈر ، پریشر ریگولیٹر کا ناب اَور ربر کی ٹیوب آسانی سے ہِل ڈُل سکے ۔۔
  • سِلِنڈر کو زمین کی سطح پر ہی لگایا جانا چاہئے نہ کہ زمین سے نیچے یا زیر زمین جگہوں پر ۔
  • اَگر سِلِنڈر کو کبرڈ میں رکھا گیا ہے تو دھیان رکھیں کہ وہ کبرڈ ہوا دار ہوں ۔ تَلی اَور اُوپری مقامات سے ہوا کی آمد ورفت ہونی چاہئے ۔
  • کھانا پکانے والے اوزار کو زمین پر نہ رکھیں ۔ اوزار کو ہمیشہ سلےب یا میز پر اِتنی اونچائی پر رکھا جانا چاہئے جہاں پر آسانی سے کھَڑے ہوکر کھانا پکایا جا سکے ۔ لکڑی کی سطح والی میز کا استعمال نہیں کیا جانا چاہئے ۔ اَگر میز لکڑی کی ہے تو اُس پر پہلے ایسبیسٹس شیٹ بِچھائی جانی چاہئے پھر اسٹوو رکھا جانا چاہئے ۔
  • اوزار کو سیدھے کھڑکی کے سامنے نہ رکھیں ۔ اَگر ہوا کا جُھونکا تیزی سے آئے تو اسٹوو کی آنچ بُجھ سکتی ہے اَور کمرے میں ایل پی جی جَمع  ہو سکتی ہے ۔
  • کھانا پکانے کا اوزار کِسی میز یا سلےب پر رکھا جانا چاہئے جہاں پر ایک سرا دیوار سے سٹا ہو ۔ اسٹوو کا پِچھلا حصہ ایک عام دیوار سے لگا ہونا چاہئے ۔ دیوار میں کوئی بھی رَیک یا الماری نہیں ہونی چاہئے ۔ ایسا مُمکِن ہے کہ الماری سے کچھ سامان جلے ہوئے اسٹوو پر لٹکا رہ گیا تو آگ بھی لگ سکتی ہے ۔
  • کمرے میں دو سے زیادہ سِلِنڈر نہیں رکھے جانے چاہئے ۔ باورچی خانہ میں دو سِلِنڈر رکھنے کے لئے باورچی خانہ کا کم ترین علاقہ 10 مربع میٹر ہونا چاہئے ۔
  • سِلِنڈر کو ہمیشہ سِیدھا کھَڑا رکھنا چاہئے ۔ اُس کا والو اوپر کی طرف ہونا چاہئے ۔ اَگر سِلِنڈر کو کِسی اور طرح سے لگایا جائے‌گا تو مائع ایل پی جی والو سے باہر آ سکتی ہے اَور حادثہ گھٹ سکتی ہے ۔
  • گیس اوزار کے آس پاس الیکٹرک بھٹی ، مٹی کاتیل اسٹوو وغیرہ اوزار نہیں رکھے جانے چاہئے ۔
  • سِلِنڈر کو دھوپ بتی ، بارش ، دھول اَور گرمی سے بچاکر رکھنا چاہئے ۔
  • سِلِنڈر کے اُوپری حصے پر کوئی برتن یا کپڑا نہیں رکھا جانا چاہئے ۔
  • سیفٹی سکیورٹی کیپ کو ہمیشہ ٹاپ رِنگ اسٹے پلیٹ کے ساتھ باندھ‌کر رکھنا چاہئے جِس سے اَگر والو سے سلینڈر میں گیس رِس رہی ہے تو اُس کو سکیورٹی کےپ سے بند کیا جا سکے ۔
  • خالی یا بھرے ہوئے سلینڈر کو کھُلے ہوئے والو کے ساتھ نہیں رکھنا چاہئے ۔ اُس پر سکیورٹی کےپ لگاکر رکھنا چاہئیے ۔
  • پریشر ریگولیٹر کو استعمال کرنے کے لئے پریشر ریگولیٹر کے اوپر دئے گئے ہدایات کو پڑھیں ۔

ایل پی جی سِلِنڈر کے استعمال کے لئے سجھاؤ


کھالی ایل پی جی سِلِنڈر کو ہٹانا i.

  • خالی ایل پی جی سِلِنڈر کو بدلنے سے پہلے باورچی خانہ اَور اُس کے ساتھ والے کمروں میں دھوپ بتی ، پوجا لےمپ ، موم بتی سَمیت تمام قسم کی آگ کو بُجھا دیں ۔
  • اسٹوو کے تمام چولہے بند کر دیں ۔
  • ریگولیٹر کے ناب کو آن سے آف کریں ۔ ریگولیٹر کو پکڑیں اَور نیچے کی طرف منزل رِن گنُما پلاسٹک گرِپ کو اوپر کی طرف تھوڑا سا گھُماتے ہوئے اُٹھائیں ۔ اس طرح ریگولیٹر سِلِنڈر سے الگ ہو جائے‌گا ۔ سِلِنڈر کے والو پر سیفٹی کےپ لگا دیں ۔ کیپ کو تب تک آہستہ سے دَبائیں جب تک ایک کلِک کی آواز نہ آ جائے ۔ اب خالی سِلِنڈر کو ہٹایا جا سکتا ہے ۔


بھرے ہوئے سِلِنڈر کو لگانا iii.

  • سیفٹی کےپ کو ہٹانے کے لئے اُس کو نیچے کی طرف دَبائیں ، کارڈ کو کھینچیں اَور کھینچے رہیں ، کےپ کو سِلِنڈر کے والو سے اوپر کی طرف ہوا دیں ۔
  • اپنی چھوٹِی انگلی کا استعمال کر یہ جانچیں کہ سِلِنڈر کے والو میں سیلِنگ رِنگ اپنی صحیح جگہ پر ہے یا نہیں ۔ اَگر اُس میں رِنگ نہیں ہے تو اُس سِلِنڈر کا استعمال نہ کریں ۔ حفاظت کیپ کو واپس لگا دیں اَور اپنے مقامی فروخت کنندہ سے سِلِنڈر بدلنے کے لئے کہیں ۔
  • بھَرے سِلِنڈر پر ریگولیٹر لگانے کے لئے درج ذیل ہدایات کا عمل کریں -
  • متعین کریں کہ ریگولیٹر کا ناب آف کی حالت میں ہے ۔
  • ریگولیٹر کو پکڑیں اَور پلاسٹک برش کو اوپر اُٹھائیں ۔
  • ریگولیٹر کو والو پر سِیدھا رکھیں اَور تھوڑا گھُماتے ہوئے نیچے تب تک رکھیں جب تک کہ والو پر وہ صحیح سے فِٹ نہ ہو جائے ۔ پلاسٹک کے کالے برش کو چھوڑ دیں اَور اُس کو نیچے دَبائیں ( آپ کو ایک کلِک کی آواز سُنائی دے سکتی ہے ۔
  • اب سِلِنڈر پر پرےشر ریگولیٹر لگ چُکا ہے ۔


برنرس کو جلانے کے لئے iv.

  • ریگولیٹر کے ناب کو موقع کی مخالف سمت میں گھُماکر اُس کو آن کریں ۔
  • برنر کے پاس ایک جلتی ہوئی ماچس کی تیلی لائیں اَور اسٹوو کے ناب کو آن کریں ۔


دیگر v.

  • کھانا پکاتے ہوئے نایلان یا اُس کے جیسے کپڑے نہ پہنیں ۔
  • جب کھانا پکانے کے آلات کا استعمال کیا جا رہا ہو تو اُس پر نظر رکھیں ۔
  • گیس میں آئی کِسی خرابی کو خود ٹھِیک کرنے کی کوشش نہ کریں یا کِسی دیگر نقلی میکینِک سے بھی ٹھِیک نہ کروائیں ۔
  • کھانا پکانے کے بعد رات کو ریگولیٹر کو آن حالت میں نہ چھوڑیں ۔
  • اسٹوو جلانے سے پہلے ہمیشہ مقررہ کر لیں کہ کہیں ایل پی جی کا بہاؤ تو نہیں ہو رہا ہے ۔
  • جہاں تَک مُمکِن ہو باورچی خانہ کو صاف رکھیں تاکہ وہاں چُوہے اَور تِل چٹّے نہ ہوں ۔

صارفین کے لئے عام حفاظتی سجھاؤ -


ربڑ ٹیوبنگ اور پریشر رگیولیٹر کے بارے میں یعد رکھنے والے حقائق i.

  • مقررہ کر لیں کہ ربر ٹیوب اَور ریگولیٹر آئی ایس آئبی آئی ایس   مارک منظور ہونے چاہئے ۔
  • بی آئی ایس مصدقہ ربر ٹیوب اَور ایل پی جی ریگولیٹر کو رجسٹرڈ فروخت کنندہ سے ہی خریدیں ۔
  • یہ جتنا ہو سکے اُتنا چھوٹا ہونا چاہئے ۔ زیادہ سے زیادہ لمبائی 1.5میٹر رکھی جا سکتی ہے ۔
  • یہ مقررہ کریں کہ آپ کے اوزار کا نازل ریگولیٹر اَور ربر ٹیوب میں فِٹ آئے اَور اُس میں مناسب بور استعمال کیا گیا ہو ۔ آپ کا فروخت کنندہ آپ کو صحیح شکل کے بارے میں معلومات دے دے‌گا ۔
  • یہ ایسا ہونا چاہئے کہ اِس کی جانچ آسانی سے کی جا سکے ۔
  • اِس کو گرمی اَور آگ سے دور رکھیں ۔
  • ٹیوب کو اچھی طرح لگائیں جِس سے کہ اسٹوو اَور ریگولیٹر کے نازل کو پوری طرح ڈھکا جا سکے ۔
  • دھیان رکھیں کی اسٹوو کے برنر سے ٹیوب کو گرمی نہ پہُنچے یا وہ ہِلا ہوا نہ ہو ۔
  • اِس کو صرف گیلے کپڑے سے صاف کریں اَور نازل میں ربر ٹیوب کو آسانی سے گھُسانے کے لئے صابن کا استعمال نہ کریں ۔
  • باقاعدگی سے جانچیں کہ کہیں اِس میں کِسی قسم کے چھید نہ ہوں ، یہ کہیں سے پھٹی نہ ہو یا کہیں سے ملائم ہوکر گل نہ رہی ہو ۔ خاص طور پر اِس کے دونوں سروں کو دھیان سے جانچے ۔
  • ہر دو سال کے وقفے پر ٹیوب کو بدلیں ۔
  • ربر ٹیوب کو ڈھکنے کے لئے کوئی اَور تہہ نہ چڑھائیں ۔


پرےشر ریگولیٹر بھی کافی مہتوپورن ہے ۔ یہ سِلِنڈر والو کے آؤٹلےٹ سے جُڑا ہوتا ہے ۔ اِس کا کام سِلِنڈر سے اسٹوو تَک جانے والی گیس کی دَباؤ کو منضبط کرنا ہوتا ہے ۔
گیس سِلِنڈر لیتے وقت دھیان رکھنے لائق حقیقت ii.

  • جانچ لیں کہ سِلِنڈر پر کمپنی سِیل اَور سیفٹی کیپ صحیح حالت میں ہو ۔
  • اَگر اُس کو استعمال کرنا نہیں جانتے تو ڈلیوری والے آدمی کو کہیں کہ وہ اُس کو استعمال کرنے کا طریقہ سمجھائے ۔
  • سِلِنڈر کو زمین کے سطح پر ہَموار مقام پر لگانا چاہئے ۔


گیس سِلینڈرکا استعمال کرنے سے پہلے یاد رکھنے لایق حقائق iii.

  • جانچ لیں کہ سِلِنڈر کے والو کے اندر ربر کی گول رِنگ موجود ہو ۔
  • صابن کے گھول یا سونگھ‌کر جانچیں کہ گیس کا بہاؤ تو نہیں ہو رہا ۔
  • بہاؤ کو جانچنے کے لئے کبھی بھی جلی ہوئی تیلی کا استعمال نہ کریں ۔
  • سِلِنڈر کو زمین کے سطح پر ہمیشہ سِیدھا کھَڑا کریں اَور دھیان رکھیں کہ جہاں پر سِلِنڈر ہو وہ مقام ہوا دار ہو ۔
  • کیبِنیٹ میں ایل پی جی  سِلِنڈر کو نہ لگائیں ۔
  • ایل پی جی اسٹوو کو ہمیشہ باورچی خانہ کی سلےب پر لگانا چاہئے اَور دھیان رہے کہ وہ سلےب سِلِنڈر سے اُونچی ہو ۔
  • سِلِنڈر کو باقی ایسے تمام آلات یا ذرائع سے دور رکھا جانا چاہئے جو کہ آگ یا گرمی سے وابستہ ہوں ۔


گیس سِلِنڈر کا استعمال کرنے کے بعد کیا کریں۔ iv.

  • جب سِلِنڈر کا استعمال نہ کیا جا رہا ہو تو ریگولیٹر کے ناب کو ' آف ' ( بند ) رکھنا چاہئے ۔
  • خالی سِلِنڈر کو ٹھنڈی اَور ہوا دار جگہ پر رکھنا چاہئے اَور اُس پر سیفٹی کےپ لگی ہونی چاہئے ۔
  • اَگر گیس کی بو آئے تو کیا کرنا چاہئے ؟

    گیس دار حالت والی ایل پی جی بےرنگا اَور بےبو ہوتی ہے اس لئے اِس میں ایک خاص قسم کی بو ڈالی گئی ہے جِس سے بہاؤ ہونے پر پہچان کی جا سکے ۔ اِس کو ہوا میں دھماکہ ہونے کے 1 5 گُنا پہلے سونگھ‌کر پہچانا جا سکتا ہے ۔


    اَگر گیس کی بو آئے تو ،

    • گھبرائیں نہیں ۔
    • بِجلی کے سوِچوں کا استعمال نہ کریں ۔ بِجلی کے خاص سوِچ کو باہر سے بند کر دیں ۔
    • مقررہ کریں کہ اسٹوو کے ناب آف کی حالت میں ہوں ۔
    • ایل پی جی کے بہاؤ کی جانچ کرنے کے لئے بھی ماچس کی تیلی نہ جلائیں ۔ تمام قسم کی آنچ ، لےمپ ، اگربتی وغیرہ کو بُجھا دیں ۔
    • ریگولیٹر ناب کو گھڑی کی سمت میں گھُماکر آف کی حالت میں کریں ۔
    • تمام کھڑکی اَور دروازے کھول دیں ۔
    • اَگر بو آنی بند نہیں ہوتی تو دفتر کے وقت میں اپنے گیس فروخت کنندہ سے رابطہ کریں ۔ چھُٹّی کے وقت برائےمہربانی پاس کے ہنگامی سروس سینٹر سے رابطہ کریں ۔
    • ایک تجربہ کار شخص ریگولیٹر کو احتیاط سے ہٹاکر والو پر سیفٹی کےپ لگا سکتا ہے ۔

    سِلےنڈر کا خاتمہ


    یہ حقیقت کئیوں کو معلوم نہیں ہوتا ہے کہ دوبارہ بھراؤ اَور تقسیم کے لئے بھیجنے سے پہلے ایل پی جی سلینڈر کا متواتر قانونی جائزہ کرنا ہوتا ہے ۔ ایل پی جی سلینڈر کی تین عمودی اسٹے پلےٹو ( سائڈ اسٹیم ) میں سے ایک پر ایک احتیاط تاریخ کا ذکر کیا جاتا ہے ۔
    تاریخ کو اے یا گروپ بی یا سی یا ڈی اَور ایک دو عددی نمبر کے طور پر الفا عدد کے مطابق کوڈ دیا جاتا ہے ۔ حرف تِماہِیوں کو ظاہر کرتے ہیں اے مارچ میں ختم تماہی کے لئے ،  بی جون میں ختم ہوئی تماہی کے لئے ، اَور اسی طرح سے باقی بھی۔ پوائنٹ اُس سال کو دِکھاتے ہیں جب سلینڈر کو قانونی آزمائش کے لئے بھیجا جانا ہو ۔
    اَگر صارفین کو پتہ لگتا ہے کہ قانونی آزمائش کے لئے بھیجنے لائق سلینڈر کی فراہمی کی جا رہی ہیں ، تو وہ اشیائےخوردنی اَور شہری فراہمی محکمے کے متعلق افسر یا دھماکہ خیز کے خاص ناظم یا پیٹرولئم اَور دھماکہ خیز حفاظتی تنظیم ( http: peso.gov.in ) کو مطلع کر سکتے ہیں ۔

    ایل پی جی سلینڈر کی ختم ہونے کی تاریخ صارفین کے لئے گیس کنیکشن کے ساتھ اسٹوو لینے کی مجبوری نہی


    گیس تقسیم کاروں سے کسی بھی دیگر برانڈ کا ایل پی جی اسٹوو یا دیگر کوئی سامان خریدنے کے لئے گاہکوں پر کوئی مجبوری نہیں ہے ۔ گاہک اپنے منپسند کے کسی بھی ذرائع سے ایل پی جی اسٹوو خریدنے کے لئے آزاد ہیں ۔ گاہکوں کو یہ بات پرنٹ اَور الیکٹرانک میڈِیا میں اشتہارات کے ذریعے بتائی جا رہی ہے ، اس کے علاوہ ایل پی جی سلینڈر کی نقد رسید میں یہ پیغام شامل کرنے کے ساتھ ساتھ متوقع گاہکوں کو معلوماتی خط کے ذریعے بھی مطلع کیا جا رہا ہے ۔
    عوامی علاقے کی تیل کاروباری کمپنیوں ( او ایم سی ) نے مطلع کیا ہے کہ گاہک خدمت کو بڑھانے ، اپنے گاہکوں کے لئے قیمت اضافہ کرنے اَور صحیح خوبی کے محفوظ اَور قابِل اعتماد مصنوعات کو میسّر کرانے کے لئے وہ اپنے ایل پی جی تقسیم کار کو موثر ایل پی جی اسٹوو ، حفاظت ایل پی جی پائپ ، جوالارودھی باورچی خانہ ڈھکن ، پورٹےبل فائر ایکسٹینگیوشر ، کِچن کے سامان ( پرےشر کوکر ، نان اسٹِک برتن ، اِنڈکشن کوکر وغیرہ ) ، شعلہ قسم کا ایل پی گیس لائٹر اَور باورچی خانہ گھر کے دیگر سامان گھریلو مادوں  اہم برانڈوں کے فروخت کی اجازت دے رہی ہیں ۔ اِس کاروبار پہل کا انڈین آئل کارپوریشن ( آئی او سی ) کے ذریعے " نان فیوئل بِزنس ایکٹِوِٹی " ، ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن ( بی پی سی ایل ) ذریعے " بِیانڈ ایل پی جی " اَور ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( ایچ پی سی ایل ) ذریعے " الائڈ ریٹیل بِزنس " نام دیا گیا ہے ۔


    ماخذ : http: pib.nic.in

    دیگر استعمال

    دوبارہ گول کاغذ

    کاغذ بناتے وقت دوبارہ گول کاغذ کم قدرتی وسائل اَور کم زہردار کیمیا کا استعمال کرتا ہے ۔ یہ بتایا گیا ہے کہ 100 فیصدی باقیات کاغذ سے ایک ٹن کاغذ کی تعمیر کی جا سکتی ہے ۔

    • یہ تقریباً 15 درختوں کو بچاتا ہے ۔
    • تقریباً 2500 کِلوواٹ توانائی کی بچت کرتا ہے ۔
    • تقریباً 20 ہزار لیٹر پانی بچاتا ہے ۔
    • تقریباً 25 کِلو گرام ہوا آلودگی کو کم کرتا ہے ۔

    کھیتی میں توانائی تحفظ

    کھیتی علاقے میں توانائی کا استعمال بنیادی طور پر آب پاشی پانی باہر پمپِنگ کے لئے اَور دیگر کاموں کے لئے استعمال کیا جاتا ہے ۔ معمولی اصلاح کے ساتھ متاثر کرنے اَور آئی ایس آئی شناختہ پمپوں کے ذریعے اِن پمپ کی قابلیت میں 25 % سے 35 % اصلاح کی امکان آ جاتی ہے ۔

    • بَڑے والو کے چلتے بجلی ڈیزل بچانے میں مدد مِلتی ہے کیونکہ کُواں سے پانی باہر نِکالنے میں کم ایندھن اَور توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔
    • پائپ میں گھماؤ اَور گانٹھ جِتنا کم ہوگا ، اُسی مقدار میں توانائی کو بھی بچایا جا سکتا ہے ۔
    • کسان پائپ کی اونچائی کو 2 میٹر تَک کم کرکے ڈیزل کی بچت کر سکتے ہیں ۔
    • پمپ زیادہ کارگر تب ہوتا ہے جب اُس کی اونچائی کنواں کے آبی سطح سے 10 فِٹ سے زیادہ نہ ہوں ۔
    • اَچّھی خوبی والے پی وی سی سیکشن پائپ کا استعمال کریں تاکہ 20 فیصدی تَک کی توانائی اَور بجلی کو بچایا جا سکے ۔
    • تخلیق کار  کے ہدایت کے مطابق پمپ سیٹوں میں معمول کے مطابق تیل اَور گریس کا استعمال کیا جانا چاہئے ۔
    • وولٹےج اَور توانائی تحفظ کی صورت حال کو سُدھارنے کے لئے موٹر سَمیت مناسب آئی ایس آئی مارک والے کےپاسِٹر کا استعمال کرنا چاہئے ۔
    • دن کے وقت بلب کو بند رکھیں ۔


    متعلقہ ماخظ
    1.   Energy conservation tips

    ہائیڈروجن : مستقبل کی توانائی

    1.5
    اِس حصے میں توانائی پیداوار کے ایک نَئے ذرائع کے طور پر ہائیڈروجن کی پیداوار ، اسٹوریج اَور استعمال کو لےکر کئے جانے والی کوششوں کی معلومات دی گئی ہے ۔

    تعارف

    ہائیڈروجن ایک بے رنگ ، بے بو گیس ہے ، جو ماحولیاتی آلودگی سے آزاد مستقبل کی توانائی کے طور پر دیکھی جا رہی ہے ۔ گاڑیوں اَور بِجلی پیداوار  کے علاقے میں اِس کے نَئے استعمال پائے گئے ہیں ۔ ہائیڈروجن کے ساتھ سَب سے بَڑا نفع یہ ہے کہ معلوم ایندھنوں میں فی اکائی وسیع پیمانےکی توانائی اِس مادے میں سب سے زیادہ ہے اَور یہ جلنے کے بعد مصنوعات کے طور پر پانی کا اخراج کرتا ہے ۔ اس لئے یہ نہ صرف توانائی صلاحیت سے مشتمل ہے بلکہ ماحول کے مطابق بھی ہے ۔ اصل میں جدید اَور قابل تجدید توانائی  وزرات ماضی دو دہائیوں سے ہائیڈروجن توانائی کے مختلف پہلووں سے وابستہ وسیع تحقیق ، ترقی اَور مظاہرہ ( آرڈی اینڈ ڈی ) پروگرام میں مدد دے رہا ہے ۔ نتیجتاً سال 2005 میں ایک قَومی ہائیڈروجن پالیسی تیار کی گئی ، جِس کا مقصد ہائیڈروجن توانائی کی پیداوار ، گودام ، نقل و حمل، حفاظت ، تقسیم اَور اطلاق سے متعلق ترقی کے نَئے اصول میسّر کرانا ہے ۔ حالانکہ ، ہائیڈروجن کے استعمال سے متعلق موجودہ ٹکنالوجیوں کے زیادہ سے زیاد استعمال اَور اُن کی سوداگری کیا جانا باقی ہے ، لیکِن اِس تعلق میں کوشش شروع کر دی  گئی ہیں ۔

    ہائیڈروجن پیداوار

    ہائیڈروجن زمین پر صرف مخلوط حالت میں پایا جاتا ہے اَور اس لئے اِس کی پیداوار اِس کے مرکبات کے بَرق پاشی  عمل سے ہوتا ہے ۔ یہ ایک ایسی تدبیر ہے جِس میں توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔ دنیا میں 96 فیصدی ہائیڈروجن کی پیداوار ہائیڈروکاربن کے استعمال سے کیا جا رہا ہے ۔ تقریباً چار فیصدی ہائیڈروجن کی پیداوار پانی کے بجلی بَرق پاشی کے ذریعے ہوتی ہے ۔ تیل مصفی کارخانہ اَور کیمیائی کھاد کارخانہ دو بَڑے علاقہ ہے جو ہندوستان میں ہائیڈروجن کی پیداکار اَور صارف ہیں ۔ اِس کا پیداوار کلورو الکلی صنعت میں  ذیلی مصنوعات کے طور پر ہوتا ہے ۔

    ہائیڈروجن کی پیداوار تین طبقوں سے وابستہ ہے ، جِس میں پَہلا حراری تدبیر ، دُوسری بجلی برق پاشی تدبیر اَور روشنی برق پاشی تدبیر ہے ۔ کچھ حراری طریقوں میں توانائی وسائل کی ضرورت ہوتی ہے ، جبکہ دوسرے  میں پانی جیسے متعاملی سے ہائیڈروجن کی پیداوار کے لئے بند کِیمْیاوی ردعمل کے ساتھ مشتمل طور پر حرارت کا استعمال کیا جاتا ہے ۔ اس طریقہ کو حراری کِیمْیاوی تدبیر کہا جاتا ہے ۔ لیکِن یہ تکنیک ترقی کی شروعاتی حالت میں اپنائی جاتی ہے ۔ حرارت مِتھےن ری سائیکل ، کوئلہ گیس کاری اَور حيوی کَمِيّت گیس کاری  بھی ہائیڈروجن پیداوار کی دیگر طریقے ہیں ۔ کوئلا اَور جےو ایندھن کا نفع یہ ہے کہ دونوں مقامی وسائل کے طور پر میسّر رہتے ہیں اَور جےو ایندھن لائق تجدید وسائل بھی ہے ۔ بجلی برق پاشی تدبیر میں بجلی کے استعمال سے پانی کی تقسیم ہائیڈروجن اَور آکسیجن میں ہوتا ہے اَور اَگر بجلی وسائل صاف ہوں تو گرین ہاؤس گیسوں کے اخراج میں بھی کمی آتی ہے ۔

    ہائیڈروجن اسٹوریج

    اِس سے متعلقہ تکنیکی کے وسیع  سوداگری کی نظر سے نقل و حمل کے لئے ہائیڈروجن کا گودام تمام تکنیکِیوں میں سے چیلینج بھرا تکنیک ہے ۔ گیس دار حالت میں اسٹوریج کرنے کا سَب سے عام طریقہ سلینڈر میں بُلند دَباؤ پر رکھنا ہے ۔ حالانکہ یہ سَب سے ہَلکا مادہ ہے جِس کو بُلند دَاب کی ضرورت ہوتی ہے ۔ اِس کو سیال حالت میں کرایوجِنِک نظام میں رکھا جاتا ہے ، لیکِن اِس میں زیادہ توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔ اِس کو دھاتی ہائیڈرائڈ ، سیال کاربنِک ہائیڈرائڈ ، کاربن مائکرو اسٹرکچر اَور کِیمْیاوی طور پر اِس کو ٹھوس حالت میں بھی رکھا جا سکتا ہے ۔ اِس علاقے میں وزرات جدید اَور قابل تجدید توانائی   تحقیق اَور ترقی سے  متعلق منصوبوں میں مدد کر رہی ہے ۔

    استعمال

    صنعتوں میں کِیمْیاوی مادے کے طور پر استعمال کے علاوہ اِس کو گاڑیوں میں ایندھن کے طور پر بھی استعمال کیا جا سکتا ہے ۔ اندرونی احتراق انجن ( Internal combustion engines ) اَور ایندھن سیل کے ذریعے بِجلی پیداوار کے لئے بھی اِس کا استعمال کیا جا سکتا ہے ۔ ہائیڈروجن کے علاقے میں ملک میں اندرونی احتراق انجن ، ہائیڈروجن شامل سی این جی اَور ڈیزل کے استعمال کے لئے تحقیق اَور ترقی منصوبہ اَور ہائیڈروجن ایندھن سے چلنے والی گاڑیوں کی ترقی کی جا رہی ہے ۔ ہائیڈروجن ایندھن والی موٹرسائیکل اَور تین پہیا اسکوٹروں کی تعمیر اَور مظاہرہ کیا گیا ہے ۔ ہائیڈروجن ایندھن کے استعمال والے  حملانی احتراق کوکر ( Catalytic combustion cooker ) کا بھی فروغ کیا گیا ہے ۔ بَنارَس ہندو یونیورسٹی نے پیشہ دار نفع والی موٹرسائیکلوں اَور تین پہیا گاڑیوں میں اصلاح کیا ہے ، تاکہ وہ ہائیڈروجن ایندھن سے چلائے جا سکیں ۔ گاڑیوں کے لئے ہائیڈروجن پر مشتمل  سی این جی میسّر کرانے کے لئے نَئی دِلّی میں دَوارکا میں ایچ  سی این جی اسٹیشن کھولا گیا ہے ، جِس کے لِئے  وزرات نے جزوی معاشی مدد بھی دی ہے ۔ مظاہرہ اَور جائزہ گاڑیوں کے لئے اِس اسٹیشن سے بیس فیصدی تَک ہائیڈروجن پر مشتمل سی این جی گیس دی جاتی ہے ۔ ہائیڈروجن پر مشتمل سی این جی ( ایچ سی این جی ) کو کچھ قسم کی گاڑیوں بسوں ، کاروں اَور تین پہیا گاڑیوں میں ایندھن کے طور پر استعمال کرنے کے لئے ترقی شریک مظاہرہ منصوبہ بندی کو بھی لاگو کیا جا رہا ہے ۔ بَنارَس ہندو یونیورسٹی اَور انڈین انسٹیٹیوٹ آف ٹیکنالوجی آئی آئی ٹی ، دِلّی ، ہائیڈروجن ایندھن سے چلنے والا جنریٹر سیٹ بھی تیار کر رہے ہیں ۔

    ہائیڈروجن توانائی کا ایک اور استعمال ایندھن سیل کے طور پر ہے ، جو ایک الیكٹروكیمكل اوزار ہے ، جِس سے ہائیڈروجن کی کِیمْیاوی توانائی کو بغیر احتراق کے سِیدھے بِجلی میں بدلا جا سکتا ہے ۔ بِجلی پیداوار کی یہ ایک صاف اَور موثر نظام ہے ۔ اِس کا استعمال یوپی ایس نظاموں یعنی بلا روک ٹوک بِجلی تکمیل والی نظاموں میں بیٹریوں اَور ڈیزل جنریٹروں  کے مقام پر کیا جا سکتا ہے ۔ گاڑیوں اَور بِجلی پیداوار میں ایندھن سیلوں کی مُناسبت کو دیکھتے ہوئے دُنِیابھر میں کئی تنظیم اِس علاقے میں تحقیق اَور ترقی کا کام کر رہے ہیں ۔ اِن ایندھن سیلوں کو ایک مقام سے دُوسرے مقام تَک لے جاکر استعمال کرنے کے بارے میں بھی استعمال ہو رہے ہیں ۔ اس وقت ایندھن سیل کی لاگت کم کرنے اَور اِس کے استعمال کی مہلت کو بڑھانے پر دھیان دیا جا رہا ہے ۔ وزرات جدید اَور تجدید توانائی  کے ایندھن سیل پروگرام کا مقصد مختلف قسم کے ایندھن سیل کے لئے تحقیق اَور ترقی سرگرمیوں کو مدد دینا ہے ۔


    ماخظ: خطوطی معلومات دفتر ، پریس انفارمیشن  بیورو ( پی آئ بی ) ، وزارت جدید اور قابل تجدید توانائی

    توانائی تحفظ کی اہمیت

    2.25

    توانائی تحفظ

      ہم توانائی کا استعمال اُس کی پیداوار کرنے سے زیادہ تیزی سے کرتے ہیں کوئلا ، تیل اَور قدرتی گیس سب سے زیادہ استعمال میں آنے والے ہیں جِن کا موجودہ شکل ہزاروں سالوں کے بعد تیار ہوا ہے ۔ توانائی وسائل محدود ہیں ہندوستان میں دنیا کی آبادی 16 % ہے اَور دنیا کی توانائی وسائل کاتقریباً 1 % حصہ پایا جاتا ہے ۔ زیادہ تر توانائی ذرائع کو نہ تو  دوبارہ استعمال میں لایا جا سکتا ہے اَور نہ تجدید شدہ کیا جا سکتا ہے ۔ غیر قابل تجدید توانائی کے ذرائع کا ایندھن استعمال میں حصہ 80 % ہے ۔ اس لئے ایسا کہا گیا ہے کہ اَگلے 40 سالوں میں ہمارے توانائی کے تمام ذرائع  ختم ہو سکتے ہیں ۔ ہم توانائی کی بچت کرکے اپنے ملک کی قیمتی پیسہ کا بچت کرتے ہیں ۔ تقریباً 75 فیصدی اپنی ضروریات کا کَچّے تیل در آمد سے پُورا کرتے ہیں ۔ اِس در آمد کی کُل قیمت ہر سال ہندوستانی روپیوں میں تقریباً ۔ 50،000 کروڑ روپیے تَک ہوتا ہے ۔


    ایک پُرانی ہندوستانی کہاوت ہے جو اِس کا اس طرح بیان کرتی ہے زمین ، آب اَور ہوا ہمارے ماں باپ سے حاصل ہمارے لِئے ایک تحفہ نہیں ہے بلکہ ہمارے بچّوں کے لئے قرض ہے ۔ اس لئے ہمیں توانائی تحفظ کو ایک عادت بنانے کی ضرورت ہے ۔

    گھر پر توانائی تحفظ

    گھر میں توانائی کا استعمال روشنی ، کھانا پکانے ، ہیٹِنگ کے لئے اَور دیگر گھریلو آلات کے جاری عمل کے لئے کیا جاتا ہے ۔ کچھ نیچے دئے گئے طریقوں کا استعمال کر اِن علاقوں میں توانائی کے استعمال میں بچت کی جا سکتی ہے ۔

    گھریلو روشنی

    • جب استعمال میں نہیں ہو تو لائٹ بند کریں ۔
    • ٹیوب لائٹ اَور بلب وغیرہ آلات پر جمی دھول کو باقاعدگی سے صاف کریں ۔
    • آئی ایس آئی مارکا والے بِجلی کے آلات کا استعمال کریں ۔
    • توانائی بچانے کے لئے سی ایف ایل کا استعمال کریں ۔
    • دن کے اُجالے کے وقت اندر زیادہ تر روشنی حاصل کرنے کے لئے کھڑکیوں پر ہَلکے رنگ ، ڈھیلے بنائی پردے کا استعمال کریں ۔
    • روایتی ٹیوب روشنی کے مقام پر T5 روشنی توانائی بچانے کے لئے استعمال کی جا سکتی ہے ۔

    کم توانائی ، زیادہ روشنی سی ایف ایل

    • عام طور  پر ہندوستان میں استعمال میں لائے جا رہے لےمپ ، بلب اَور دیگر آلات کے ذریعے زیادہ توانائی خرچ کرنے کی وجہ سے ، آج تقریباً 80 فیصدی بِجلی بےکار چلی جاتی ہے ۔
    • کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ ( سی ایف ایل ) بلب کا استعمال کر ہم بِجلی کی خرچ میں بچت کر سکتے ہیں ۔ سی ایف ایل بلب روایتی بلب کے مقابلے میں پانچ ضرب زیادہ روشنی دیتا ہے ۔
    • ساتھ ہی ، سی ایف ایل بلب کے ٹِکاﺅ ہونے کی مدت عام بلب سے آٹھ ضرب زیادہ ہے ۔
    • فلوریسنٹ ٹیوب لائٹ اَور کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ جلنے میں کم توانائی خرچ ہوتی ہے اور زیادہ گرمی بھی نہیں دیتی ۔ اَگر ہم 60 واٹ کے عام بلب کے مقام پر ، 15 واٹ کا کامپیکٹ فلوریسنٹ لائٹ بلب کا استعمال کرتے ہیں تو ہم فی گھنٹہ 45 واٹ توانائی کی بچت کر سکتے ہیں ۔ اس طرح ، ہم فی مہینہ 11 یونٹ بِجلی کی بچت کر سکتے ہیں اَور بِجلی پر آنے والے اپنے خرچ کو کم کر سکتے ہیں ۔


    اس طرح ، توانائی تحفظ کر اَور بِجلی خرچ میں بچت کر ، ہم اُن گاؤوں تَک بِجلی پہُنچانے میں مدد کر سکتے ہیں جہاں آج تک بِجلی نہیں پہُنچی ہے ۔

    تفصیل

    60 واٹ کا بلب

    15 واٹ کا سی ایف ایل بلب

    بچت

    بلب کی قمیت

    10 روپئے

    116 روپئے

    -

    واٹ

    60 روپئے

    15 روپئے

    45 روپئے

    ٹِکاؤ رہنے کی مدت

    6 ماہ،1 ہزار گھنٹا

    4 سال, 8 ہزار

     

    ہر سال بِجلی خرچ

    115 یونِٹ

    36 یونِٹ

    79 یونِٹ

    ہر سال قمیت 2.75 روپیے فی یونِٹ کی در سے

    316.25 روپیے

    99 روپئے

    217.25

    چار سال کا کُل لاگت

    1265 روپیے

    396 روپئے

    869 روپئے

    ماخذ آندھر پردیش غیر روایتی توانائی ترقی کارپوریشن لمیٹڈ

    کھانا پکانے میں

    1. کھانا بنانے میں توانائی صلاحیت والے چولہوں کا استعمال کریں ۔
    2. کھانا بناتے وقت برتن کو ڈھک‌کر رکھیں ۔ اِس سے کھانا بناتے وقت توانائی کی بچت ہوتی ہے ۔
    3. کھانا بنانے سے پہلے اناج کو بھِگوئے رکھیں ۔

    ترل پیٹرولئم گیس ( ایل پی جی ) اَور اِس کا استعمال

    ایل پی جی کیا ہے ؟

    ترل پیٹرولئم گیس ( ایل پی جی ) ایسے ہائڈروکاربنوں کا ایک مرکب ہے جو ایک عام درجۂ حرارت اَور دَاب پر گیس دار حالت میں ہوتے ہیں ، لیکِن اِن کے آسان مجموعہ کے لئے اِن کو دَاب کے ذریعے ترل کیا جاتا ہے ۔ اس طرح اِن کو دباؤ کے لئے موضوع  سلینڈر میں لانے لے جانے میں آسانی ہوتی ہے ۔ اِس کو کَچّے تیل کو صاف کر یا قدرتی گیس کے فریکشنیشن کے ذریعے حاصل کیا جاتا ہے ۔ ایل پی جی میں بیوٹین اَور پروپےن ہائڈروکاربن کے اہم عنصر ہوتے ہیں ۔ دیگر چھوٹے حصوں میں موجود رہنے والے مادہ آئسو بیوٹین ، بیوٹیلین ، این بیوٹین ، پروپیلین وغیرہ ہیں ۔

    ایل پی جی کا کیا استعمال ہے ؟

    ایل پی جی کو ایک سَب سے محفوظ ، سَستے ، ماحول کے مطابق اَور صحت کے لئے محفوظ کھانا پکانے والے ایندھن کے طور پر دیکھا جاتا ہے ۔ گھروں میں استعمال کرنے کے علاوہ ایل پی جی کو مختلف صنعتی اَور تِجارَتی اداروں میں استعمال کیا جاتا ہے ۔

    بازار میں میسّر ایل پی جی سِلِنڈروں کا معیاری شکل کیا ہے ؟

    عام طور پر ، دیہی ، پہاڑی اَور سنسان علاقوں میں ایل پی جی سِلِنڈروں کا وزن 5 کلوگرام اَور گھریلو استعمال کے لئے یہ سلینڈر 14.2 کلوگرام کے وزن میں میسّر ہیں ۔ صنعتی اَور تِجارَتی استعمال کے لئے 19 کلوگرام اَور 47.5 کلوگرام کے سلینڈر میسّر ہیں ۔ کچھ ذاتی کمپنیاں گھریلو استعمال کے لئے 12 کلوگرام کے سِلِنڈر بیچتی ہیں ۔

     

    کیا گھریلو سِلِنڈروں کو موٹر گاڑیوں ، ایل پی جی سے چلنے والے دیگر آلات یا غیر گھریلو کاموں میں

    استعمال کیا جا سکتا ہے ؟

    نہیں ۔ موٹر گاڑیوں یا دیگر غیر گھریلو کاموں کے لئے گھریلو ایل پی جی سِلِنڈروں کے استعمال پر ایل پی جی قابو قانون کے تحت ممنوع ہے ۔

    کون کون سی کمپنیاں ہندوستان میں گھریلو استعمال کے لئے سِلِنڈر میسّر کرواتی ہیں ؟


    نیچے دی گئی عوامی علاقے کی کمپنیاں یہ کام کر رہی ہیں

    • انڈین تیل کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.iocl.com )
    • ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.ebharatgas.com )
    • ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( http: www.hindustanpetroleum.com )


    ذاتی علاقوں کی کمپنیوں کے کچھ مثال

    • شری شکتی ایل پی جی لمیٹڈ ( http: www.shrishakti.com )
    • ایس ایچ وی توانائی پرائیویٹ لمیٹڈ ( www.supergas.com )

    نَیا گھریلو ایل پی جی کنیکشن لینے کے لئے کیا کرنا چاہئے ؟

    گھریلو کنیکشن لینے کے لئے گھریلو ایل پی جی سلینڈر میسّر کروانے والی کسی بھی کمپنی کے فروخت کنندہ سے رابطہ کیا جانا چاہئے ۔ قریب کے فروخت کنندہ کے موضوع میں جاننے کے لئے اُس کمپنی کی ویب سائٹ پر دیکھیں ۔
    نَئے کنیکشن کے لئے درخواست کرتے وقت نیچے دئے گئے کسی بھی رہائش گاہ ثبوت کے دستاویز کا ہونا ضروری ہے : راشن کارڈ ، بِجلی بِل ، ٹیلی فون بِل ، پاسپورٹ ، روزگار صداقت نامہ ، فلَیٹ تقسیم /خط ملکیت ، گھر نامزدگی کے دستاویز ، ایل آئی سی پالیسی ، رائےدہندگان شناختی کارڈ  ، کرائے کی رسید ، آمدنی محصول محکمے کے ذریعے جاری پین کارڈ ، ڈرائیونگ لائسنس ۔ ہالانکہ ، کچھ ریاستوں میں نَئے کنیکشن کے لئے راشن کارڈ ضروری ہے ۔
    سِلِنڈر اَور ریگولیٹر کے لئے ایک سکیورٹی رقم ڈِپوزِٹ جَمع کرنی پڑتی ہے ۔ سکیورٹی ڈِپوزِٹ جَمع کرنے پر ایک سبسکرِپشن واؤچر مِلتا ہے ۔ اِس واؤچر کو سنبھال‌کر رکھنا چاہئے کیونکہ مستقبل میں کنیکشن کے منتقلی کے لئے اِس کی ضرورت پڑتی ہے ۔

    گھریلو ایل پی جی کنیکشن کے منتقلی کی کیا عمل ہے ؟


    شہر کے اندر یا پڑوس کے شہر میں منتقلی

    • مَوجُودَہ فروخت کنندہ سبسکرِپشن واؤچر ( ایس وی ) کی جانچ‌کے  بعد ایک منتقلی دستاویز جاری کرے‌گا ۔
    • سبسکرِپشن واؤچر کو منتقلی دستاویز کے ساتھ نَئے فروخت کنندہ کو دِکھانا چاہئے ۔ نَیا فروخت کنندہ اصل ایس وی کو جانچ‌کر منتقلی کی منظوری دے دیتا ہے ۔ ٹرانسفر اَور ایس وی دستاویز کو سنبھال‌کر رکھنا چاہئے ۔
    • یہاں، سلینڈر اور ریگيولےٹر جیسے آلات کو دینے کی کوئی ضرورت نہیں ہے، صارفین خود انہیں اپنے نئے ایڈریس پر لے جا سکتا / سکتی ہے


    بہت دور کے علاقے میں کنیکشن کی منتقلی ii.

    • ایک مطالبہ خط کے ساتھ ایس وی کو جمع کروانے کے بعد موجودہ مقامی فروخت کندہ ٹرمنیشن واؤچر (ٹی وی) جاری کرے گا. سلنڈر اور رےگيولےٹر جیسے آلات کو لوٹانے پر ایس وی میں متعین ڈپوزٹ رقم کو واپس کر دیا جائے گا
    • نئے مقام پر ٹی وی میں دی گئی رقم کو جمع کروانے پر نیا کنکشن لیا جا سکتا ہے. براہ مہربانی نیا ایس وی کی حاصل کر لیں اور اسے سنبھال کر رکھیں

    ایل پی جی لگاتے ہوئے کِن باتوں کا دھیان رکھنا چاہئے ؟

    جہاں پر گیس لگانی ہو وہ مقام کافی اہم ہوتا ہے ۔ اَگر درج ذیل احتیاطی تدابیر برتی جائیں تو باورچی خانہ میں ہونے والی حادثات سے بچا جا سکتا ہے ۔ جہاں پر گیس سِلِنڈر لگایا جانا ہو وہ جگہ ہوا دار ہونی چاہئے اَور وہاں پر ہوا کی آمد ورفت آسانی سے ہونی چاہئے ۔ ایل پی جی کو ایسے کمرے میں استعمال نہیں کرنا چاہئے جہاں پر کھڑکی یا دروازے بند ہوں ۔

    • گیس کو ایسی جگہ لگانا چاہئے جہاں سے سِلِنڈر ، پریشر ریگولیٹر کا ناب اَور ربر کی ٹیوب آسانی سے ہِل ڈُل سکے ۔۔
    • سِلِنڈر کو زمین کی سطح پر ہی لگایا جانا چاہئے نہ کہ زمین سے نیچے یا زیر زمین جگہوں پر ۔
    • اَگر سِلِنڈر کو کبرڈ میں رکھا گیا ہے تو دھیان رکھیں کہ وہ کبرڈ ہوا دار ہوں ۔ تَلی اَور اُوپری مقامات سے ہوا کی آمد ورفت ہونی چاہئے ۔
    • کھانا پکانے والے اوزار کو زمین پر نہ رکھیں ۔ اوزار کو ہمیشہ سلےب یا میز پر اِتنی اونچائی پر رکھا جانا چاہئے جہاں پر آسانی سے کھَڑے ہوکر کھانا پکایا جا سکے ۔ لکڑی کی سطح والی میز کا استعمال نہیں کیا جانا چاہئے ۔ اَگر میز لکڑی کی ہے تو اُس پر پہلے ایسبیسٹس شیٹ بِچھائی جانی چاہئے پھر اسٹوو رکھا جانا چاہئے ۔
    • اوزار کو سیدھے کھڑکی کے سامنے نہ رکھیں ۔ اَگر ہوا کا جُھونکا تیزی سے آئے تو اسٹوو کی آنچ بُجھ سکتی ہے اَور کمرے میں ایل پی جی جَمع  ہو سکتی ہے ۔
    • کھانا پکانے کا اوزار کِسی میز یا سلےب پر رکھا جانا چاہئے جہاں پر ایک سرا دیوار سے سٹا ہو ۔ اسٹوو کا پِچھلا حصہ ایک عام دیوار سے لگا ہونا چاہئے ۔ دیوار میں کوئی بھی رَیک یا الماری نہیں ہونی چاہئے ۔ ایسا مُمکِن ہے کہ الماری سے کچھ سامان جلے ہوئے اسٹوو پر لٹکا رہ گیا تو آگ بھی لگ سکتی ہے ۔
    • کمرے میں دو سے زیادہ سِلِنڈر نہیں رکھے جانے چاہئے ۔ باورچی خانہ میں دو سِلِنڈر رکھنے کے لئے باورچی خانہ کا کم ترین علاقہ 10 مربع میٹر ہونا چاہئے ۔
    • سِلِنڈر کو ہمیشہ سِیدھا کھَڑا رکھنا چاہئے ۔ اُس کا والو اوپر کی طرف ہونا چاہئے ۔ اَگر سِلِنڈر کو کِسی اور طرح سے لگایا جائے‌گا تو مائع ایل پی جی والو سے باہر آ سکتی ہے اَور حادثہ گھٹ سکتی ہے ۔
    • گیس اوزار کے آس پاس الیکٹرک بھٹی ، مٹی کاتیل اسٹوو وغیرہ اوزار نہیں رکھے جانے چاہئے ۔
    • سِلِنڈر کو دھوپ بتی ، بارش ، دھول اَور گرمی سے بچاکر رکھنا چاہئے ۔
    • سِلِنڈر کے اُوپری حصے پر کوئی برتن یا کپڑا نہیں رکھا جانا چاہئے ۔
    • سیفٹی سکیورٹی کیپ کو ہمیشہ ٹاپ رِنگ اسٹے پلیٹ کے ساتھ باندھ‌کر رکھنا چاہئے جِس سے اَگر والو سے سلینڈر میں گیس رِس رہی ہے تو اُس کو سکیورٹی کےپ سے بند کیا جا سکے ۔
    • خالی یا بھرے ہوئے سلینڈر کو کھُلے ہوئے والو کے ساتھ نہیں رکھنا چاہئے ۔ اُس پر سکیورٹی کےپ لگاکر رکھنا چاہئیے ۔
    • پریشر ریگولیٹر کو استعمال کرنے کے لئے پریشر ریگولیٹر کے اوپر دئے گئے ہدایات کو پڑھیں ۔

    ایل پی جی سِلِنڈر کے استعمال کے لئے سجھاؤ


    کھالی ایل پی جی سِلِنڈر کو ہٹانا i.

    • خالی ایل پی جی سِلِنڈر کو بدلنے سے پہلے باورچی خانہ اَور اُس کے ساتھ والے کمروں میں دھوپ بتی ، پوجا لےمپ ، موم بتی سَمیت تمام قسم کی آگ کو بُجھا دیں ۔
    • اسٹوو کے تمام چولہے بند کر دیں ۔
    • ریگولیٹر کے ناب کو آن سے آف کریں ۔ ریگولیٹر کو پکڑیں اَور نیچے کی طرف منزل رِن گنُما پلاسٹک گرِپ کو اوپر کی طرف تھوڑا سا گھُماتے ہوئے اُٹھائیں ۔ اس طرح ریگولیٹر سِلِنڈر سے الگ ہو جائے‌گا ۔ سِلِنڈر کے والو پر سیفٹی کےپ لگا دیں ۔ کیپ کو تب تک آہستہ سے دَبائیں جب تک ایک کلِک کی آواز نہ آ جائے ۔ اب خالی سِلِنڈر کو ہٹایا جا سکتا ہے ۔


    بھرے ہوئے سِلِنڈر کو لگانا iii.

    • سیفٹی کےپ کو ہٹانے کے لئے اُس کو نیچے کی طرف دَبائیں ، کارڈ کو کھینچیں اَور کھینچے رہیں ، کےپ کو سِلِنڈر کے والو سے اوپر کی طرف ہوا دیں ۔
    • اپنی چھوٹِی انگلی کا استعمال کر یہ جانچیں کہ سِلِنڈر کے والو میں سیلِنگ رِنگ اپنی صحیح جگہ پر ہے یا نہیں ۔ اَگر اُس میں رِنگ نہیں ہے تو اُس سِلِنڈر کا استعمال نہ کریں ۔ حفاظت کیپ کو واپس لگا دیں اَور اپنے مقامی فروخت کنندہ سے سِلِنڈر بدلنے کے لئے کہیں ۔
    • بھَرے سِلِنڈر پر ریگولیٹر لگانے کے لئے درج ذیل ہدایات کا عمل کریں -
    • متعین کریں کہ ریگولیٹر کا ناب آف کی حالت میں ہے ۔
    • ریگولیٹر کو پکڑیں اَور پلاسٹک برش کو اوپر اُٹھائیں ۔
    • ریگولیٹر کو والو پر سِیدھا رکھیں اَور تھوڑا گھُماتے ہوئے نیچے تب تک رکھیں جب تک کہ والو پر وہ صحیح سے فِٹ نہ ہو جائے ۔ پلاسٹک کے کالے برش کو چھوڑ دیں اَور اُس کو نیچے دَبائیں ( آپ کو ایک کلِک کی آواز سُنائی دے سکتی ہے ۔
    • اب سِلِنڈر پر پرےشر ریگولیٹر لگ چُکا ہے ۔


    برنرس کو جلانے کے لئے iv.

    • ریگولیٹر کے ناب کو موقع کی مخالف سمت میں گھُماکر اُس کو آن کریں ۔
    • برنر کے پاس ایک جلتی ہوئی ماچس کی تیلی لائیں اَور اسٹوو کے ناب کو آن کریں ۔


    دیگر v.

    • کھانا پکاتے ہوئے نایلان یا اُس کے جیسے کپڑے نہ پہنیں ۔
    • جب کھانا پکانے کے آلات کا استعمال کیا جا رہا ہو تو اُس پر نظر رکھیں ۔
    • گیس میں آئی کِسی خرابی کو خود ٹھِیک کرنے کی کوشش نہ کریں یا کِسی دیگر نقلی میکینِک سے بھی ٹھِیک نہ کروائیں ۔
    • کھانا پکانے کے بعد رات کو ریگولیٹر کو آن حالت میں نہ چھوڑیں ۔
    • اسٹوو جلانے سے پہلے ہمیشہ مقررہ کر لیں کہ کہیں ایل پی جی کا بہاؤ تو نہیں ہو رہا ہے ۔
    • جہاں تَک مُمکِن ہو باورچی خانہ کو صاف رکھیں تاکہ وہاں چُوہے اَور تِل چٹّے نہ ہوں ۔

    صارفین کے لئے عام حفاظتی سجھاؤ -


    ربڑ ٹیوبنگ اور پریشر رگیولیٹر کے بارے میں یعد رکھنے والے حقائق i.

    • مقررہ کر لیں کہ ربر ٹیوب اَور ریگولیٹر آئی ایس آئبی آئی ایس   مارک منظور ہونے چاہئے ۔
    • بی آئی ایس مصدقہ ربر ٹیوب اَور ایل پی جی ریگولیٹر کو رجسٹرڈ فروخت کنندہ سے ہی خریدیں ۔
    • یہ جتنا ہو سکے اُتنا چھوٹا ہونا چاہئے ۔ زیادہ سے زیادہ لمبائی 1.5میٹر رکھی جا سکتی ہے ۔
    • یہ مقررہ کریں کہ آپ کے اوزار کا نازل ریگولیٹر اَور ربر ٹیوب میں فِٹ آئے اَور اُس میں مناسب بور استعمال کیا گیا ہو ۔ آپ کا فروخت کنندہ آپ کو صحیح شکل کے بارے میں معلومات دے دے‌گا ۔
    • یہ ایسا ہونا چاہئے کہ اِس کی جانچ آسانی سے کی جا سکے ۔
    • اِس کو گرمی اَور آگ سے دور رکھیں ۔
    • ٹیوب کو اچھی طرح لگائیں جِس سے کہ اسٹوو اَور ریگولیٹر کے نازل کو پوری طرح ڈھکا جا سکے ۔
    • دھیان رکھیں کی اسٹوو کے برنر سے ٹیوب کو گرمی نہ پہُنچے یا وہ ہِلا ہوا نہ ہو ۔
    • اِس کو صرف گیلے کپڑے سے صاف کریں اَور نازل میں ربر ٹیوب کو آسانی سے گھُسانے کے لئے صابن کا استعمال نہ کریں ۔
    • باقاعدگی سے جانچیں کہ کہیں اِس میں کِسی قسم کے چھید نہ ہوں ، یہ کہیں سے پھٹی نہ ہو یا کہیں سے ملائم ہوکر گل نہ رہی ہو ۔ خاص طور پر اِس کے دونوں سروں کو دھیان سے جانچے ۔
    • ہر دو سال کے وقفے پر ٹیوب کو بدلیں ۔
    • ربر ٹیوب کو ڈھکنے کے لئے کوئی اَور تہہ نہ چڑھائیں ۔


    پرےشر ریگولیٹر بھی کافی مہتوپورن ہے ۔ یہ سِلِنڈر والو کے آؤٹلےٹ سے جُڑا ہوتا ہے ۔ اِس کا کام سِلِنڈر سے اسٹوو تَک جانے والی گیس کی دَباؤ کو منضبط کرنا ہوتا ہے ۔
    گیس سِلِنڈر لیتے وقت دھیان رکھنے لائق حقیقت ii.

    • جانچ لیں کہ سِلِنڈر پر کمپنی سِیل اَور سیفٹی کیپ صحیح حالت میں ہو ۔
    • اَگر اُس کو استعمال کرنا نہیں جانتے تو ڈلیوری والے آدمی کو کہیں کہ وہ اُس کو استعمال کرنے کا طریقہ سمجھائے ۔
    • سِلِنڈر کو زمین کے سطح پر ہَموار مقام پر لگانا چاہئے ۔


    گیس سِلینڈرکا استعمال کرنے سے پہلے یاد رکھنے لایق حقائق iii.

    • جانچ لیں کہ سِلِنڈر کے والو کے اندر ربر کی گول رِنگ موجود ہو ۔
    • صابن کے گھول یا سونگھ‌کر جانچیں کہ گیس کا بہاؤ تو نہیں ہو رہا ۔
    • بہاؤ کو جانچنے کے لئے کبھی بھی جلی ہوئی تیلی کا استعمال نہ کریں ۔
    • سِلِنڈر کو زمین کے سطح پر ہمیشہ سِیدھا کھَڑا کریں اَور دھیان رکھیں کہ جہاں پر سِلِنڈر ہو وہ مقام ہوا دار ہو ۔
    • کیبِنیٹ میں ایل پی جی  سِلِنڈر کو نہ لگائیں ۔
    • ایل پی جی اسٹوو کو ہمیشہ باورچی خانہ کی سلےب پر لگانا چاہئے اَور دھیان رہے کہ وہ سلےب سِلِنڈر سے اُونچی ہو ۔
    • سِلِنڈر کو باقی ایسے تمام آلات یا ذرائع سے دور رکھا جانا چاہئے جو کہ آگ یا گرمی سے وابستہ ہوں ۔


    گیس سِلِنڈر کا استعمال کرنے کے بعد کیا کریں۔ iv.

    • جب سِلِنڈر کا استعمال نہ کیا جا رہا ہو تو ریگولیٹر کے ناب کو ' آف ' ( بند ) رکھنا چاہئے ۔
  • خالی سِلِنڈر کو ٹھنڈی اَور ہوا دار جگہ پر رکھنا چاہئے اَور اُس پر سیفٹی کےپ لگی ہونی چاہئے ۔
  • اَگر گیس کی بو آئے تو کیا کرنا چاہئے ؟

    گیس دار حالت والی ایل پی جی بےرنگا اَور بےبو ہوتی ہے اس لئے اِس میں ایک خاص قسم کی بو ڈالی گئی ہے جِس سے بہاؤ ہونے پر پہچان کی جا سکے ۔ اِس کو ہوا میں دھماکہ ہونے کے 1 5 گُنا پہلے سونگھ‌کر پہچانا جا سکتا ہے ۔


    اَگر گیس کی بو آئے تو ،

    • گھبرائیں نہیں ۔
    • بِجلی کے سوِچوں کا استعمال نہ کریں ۔ بِجلی کے خاص سوِچ کو باہر سے بند کر دیں ۔
    • مقررہ کریں کہ اسٹوو کے ناب آف کی حالت میں ہوں ۔
    • ایل پی جی کے بہاؤ کی جانچ کرنے کے لئے بھی ماچس کی تیلی نہ جلائیں ۔ تمام قسم کی آنچ ، لےمپ ، اگربتی وغیرہ کو بُجھا دیں ۔
    • ریگولیٹر ناب کو گھڑی کی سمت میں گھُماکر آف کی حالت میں کریں ۔
    • تمام کھڑکی اَور دروازے کھول دیں ۔
    • اَگر بو آنی بند نہیں ہوتی تو دفتر کے وقت میں اپنے گیس فروخت کنندہ سے رابطہ کریں ۔ چھُٹّی کے وقت برائےمہربانی پاس کے ہنگامی سروس سینٹر سے رابطہ کریں ۔
    • ایک تجربہ کار شخص ریگولیٹر کو احتیاط سے ہٹاکر والو پر سیفٹی کےپ لگا سکتا ہے ۔

    سِلےنڈر کا خاتمہ


    یہ حقیقت کئیوں کو معلوم نہیں ہوتا ہے کہ دوبارہ بھراؤ اَور تقسیم کے لئے بھیجنے سے پہلے ایل پی جی سلینڈر کا متواتر قانونی جائزہ کرنا ہوتا ہے ۔ ایل پی جی سلینڈر کی تین عمودی اسٹے پلےٹو ( سائڈ اسٹیم ) میں سے ایک پر ایک احتیاط تاریخ کا ذکر کیا جاتا ہے ۔
    تاریخ کو اے یا گروپ بی یا سی یا ڈی اَور ایک دو عددی نمبر کے طور پر الفا عدد کے مطابق کوڈ دیا جاتا ہے ۔ حرف تِماہِیوں کو ظاہر کرتے ہیں اے مارچ میں ختم تماہی کے لئے ،  بی جون میں ختم ہوئی تماہی کے لئے ، اَور اسی طرح سے باقی بھی۔ پوائنٹ اُس سال کو دِکھاتے ہیں جب سلینڈر کو قانونی آزمائش کے لئے بھیجا جانا ہو ۔
    اَگر صارفین کو پتہ لگتا ہے کہ قانونی آزمائش کے لئے بھیجنے لائق سلینڈر کی فراہمی کی جا رہی ہیں ، تو وہ اشیائےخوردنی اَور شہری فراہمی محکمے کے متعلق افسر یا دھماکہ خیز کے خاص ناظم یا پیٹرولئم اَور دھماکہ خیز حفاظتی تنظیم ( http: peso.gov.in ) کو مطلع کر سکتے ہیں ۔

    ایل پی جی سلینڈر کی ختم ہونے کی تاریخ صارفین کے لئے گیس کنیکشن کے ساتھ اسٹوو لینے کی مجبوری نہی


    گیس تقسیم کاروں سے کسی بھی دیگر برانڈ کا ایل پی جی اسٹوو یا دیگر کوئی سامان خریدنے کے لئے گاہکوں پر کوئی مجبوری نہیں ہے ۔ گاہک اپنے منپسند کے کسی بھی ذرائع سے ایل پی جی اسٹوو خریدنے کے لئے آزاد ہیں ۔ گاہکوں کو یہ بات پرنٹ اَور الیکٹرانک میڈِیا میں اشتہارات کے ذریعے بتائی جا رہی ہے ، اس کے علاوہ ایل پی جی سلینڈر کی نقد رسید میں یہ پیغام شامل کرنے کے ساتھ ساتھ متوقع گاہکوں کو معلوماتی خط کے ذریعے بھی مطلع کیا جا رہا ہے ۔
    عوامی علاقے کی تیل کاروباری کمپنیوں ( او ایم سی ) نے مطلع کیا ہے کہ گاہک خدمت کو بڑھانے ، اپنے گاہکوں کے لئے قیمت اضافہ کرنے اَور صحیح خوبی کے محفوظ اَور قابِل اعتماد مصنوعات کو میسّر کرانے کے لئے وہ اپنے ایل پی جی تقسیم کار کو موثر ایل پی جی اسٹوو ، حفاظت ایل پی جی پائپ ، جوالارودھی باورچی خانہ ڈھکن ، پورٹےبل فائر ایکسٹینگیوشر ، کِچن کے سامان ( پرےشر کوکر ، نان اسٹِک برتن ، اِنڈکشن کوکر وغیرہ ) ، شعلہ قسم کا ایل پی گیس لائٹر اَور باورچی خانہ گھر کے دیگر سامان گھریلو مادوں  اہم برانڈوں کے فروخت کی اجازت دے رہی ہیں ۔ اِس کاروبار پہل کا انڈین آئل کارپوریشن ( آئی او سی ) کے ذریعے " نان فیوئل بِزنس ایکٹِوِٹی " ، ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن ( بی پی سی ایل ) ذریعے " بِیانڈ ایل پی جی " اَور ہندوستان پیٹرولئم کارپوریشن لمیٹڈ ( ایچ پی سی ایل ) ذریعے " الائڈ ریٹیل بِزنس " نام دیا گیا ہے ۔


    ماخذ : http: pib.nic.in

    دیگر استعمال

    دوبارہ گول کاغذ

    کاغذ بناتے وقت دوبارہ گول کاغذ کم قدرتی وسائل اَور کم زہردار کیمیا کا استعمال کرتا ہے ۔ یہ بتایا گیا ہے کہ 100 فیصدی باقیات کاغذ سے ایک ٹن کاغذ کی تعمیر کی جا سکتی ہے ۔

    • یہ تقریباً 15 درختوں کو بچاتا ہے ۔
    • تقریباً 2500 کِلوواٹ توانائی کی بچت کرتا ہے ۔
    • تقریباً 20 ہزار لیٹر پانی بچاتا ہے ۔
    • تقریباً 25 کِلو گرام ہوا آلودگی کو کم کرتا ہے ۔

    کھیتی میں توانائی تحفظ

    کھیتی علاقے میں توانائی کا استعمال بنیادی طور پر آب پاشی پانی باہر پمپِنگ کے لئے اَور دیگر کاموں کے لئے استعمال کیا جاتا ہے ۔ معمولی اصلاح کے ساتھ متاثر کرنے اَور آئی ایس آئی شناختہ پمپوں کے ذریعے اِن پمپ کی قابلیت میں 25 % سے 35 % اصلاح کی امکان آ جاتی ہے ۔

    • بَڑے والو کے چلتے بجلی ڈیزل بچانے میں مدد مِلتی ہے کیونکہ کُواں سے پانی باہر نِکالنے میں کم ایندھن اَور توانائی کی ضرورت ہوتی ہے ۔
    • پائپ میں گھماؤ اَور گانٹھ جِتنا کم ہوگا ، اُسی مقدار میں توانائی کو بھی بچایا جا سکتا ہے ۔
    • کسان پائپ کی اونچائی کو 2 میٹر تَک کم کرکے ڈیزل کی بچت کر سکتے ہیں ۔
    • پمپ زیادہ کارگر تب ہوتا ہے جب اُس کی اونچائی کنواں کے آبی سطح سے 10 فِٹ سے زیادہ نہ ہوں ۔
    • اَچّھی خوبی والے پی وی سی سیکشن پائپ کا استعمال کریں تاکہ 20 فیصدی تَک کی توانائی اَور بجلی کو بچایا جا سکے ۔
    • تخلیق کار  کے ہدایت کے مطابق پمپ سیٹوں میں معمول کے مطابق تیل اَور گریس کا استعمال کیا جانا چاہئے ۔
    • وولٹےج اَور توانائی تحفظ کی صورت حال کو سُدھارنے کے لئے موٹر سَمیت مناسب آئی ایس آئی مارک والے کےپاسِٹر کا استعمال کرنا چاہئے ۔
    • دن کے وقت بلب کو بند رکھیں ۔


    متعلقہ ماخظ
    1.   Energy conservation tips

    Back to top