ہوم / ای ۔ گورننس / معلومات کا حق / اکثر پوچھے جانے والے سوال
شیئر
Views
  • صوبہ Open for Edit

اکثر پوچھے جانے والے سوال

یہ کب سے لاگو ہوا ؟

یہ 12 اکتوبر،2005 کو لاگو ہوا (15 جون،2005 کو اِس کے قانون بننے کے 120 ویں دن)۔اِس کے کچھ اصول فوراً اثر کے ساتھ لاگو کئے گئے یعنی عوامی اتھارٹیز کی پابندی [ایس۔4 (1)]،عوامی اطلاعاتی حکام اَور ناخب عوامی اطلاع حکام کے عہدے کا نام [ایس۔5 (1)]،مرکزی اطلاعاتی کمیشن کا قیام، (ایس۔12 اَور 13)، ریاست اطلاعاتی کمیشن کی تشکیل (ایس۔15 اَور 16)،ریسرچ / جانچ ایجنسی اَور حفاظتی تنظیمات پر قانون کا لاگو نہ ہونا (ایس۔24)اَور اِس قانون کے اہتمام کو لاگو کرنے کے لئے قانون بنانے کا حق۔

معلومات کا کیا مطلب ہے ؟

معلومات کا مطلب ہے رکارڈ،دستاویز،میمورنڈم،اِی۔میل،خیال،صلاح،پریس ریلیز، سرکلر، حکم، لاگ رسالہ، ٹھیکے، تبصرے، خط، مثال، نمونے، ڈاٹا سامان سَمیت کوئی بھی سامان، جو کسی بھی شکل میں میسّر ہوں۔ ساتھ ہی، وہ معلومات جو کسی بھی ذاتی تنظیم سے وابستہ ہو،کِسی عوامی اتھارٹی کے ذریعے  اُس وقت مروجہ کِسی دیگر قانون کے تحت حاصل کیا جا سکتا ہے، بشرطیکہ اُس میں فائل نوٹِنگ شامل نہیں ہو۔(ایس۔2 (ایف))

معلوماتی حق کے معنی

اِس کے تحت مندرجہ ذیل چیزیں آتی ہے-

  1. کاموں،دستاویزوں،رکارڈوں کا جائزہ،
  2. دستاویزوں یا رکارڈوں کی تمہید / خلاصہ،نوٹس اَور مصدقہ کاپیاں حاصل کرنا،
  3. سامان کے مصدقہ نمونے لینا،
  4. پرِنٹ آؤٹ،ڈسک،فلاپی،ٹیپوں،ویڈیو ٹیپ کے طور پر یا کوئی دیگر الیکٹرانک طور پر معلومات حاصل کرنا (ایس 2 (جے))

افسر اَور اُن کے فرض

عوامی افسر کے فرض

  1. اِس قانون کے لاگو ہونے کے 120 دن کے اندر مندرجہ ذیل معلومات شائع کرانا ضروری ہوگا-
  2. اپنی تنظیمات،سرگرمیوں اَور فرائض کی تفصیل۔
  3. حکام اَور اہلکاروں کے حق اَور فرض۔
  4. اپنے فیصلہ لینے کے عمل میں اپنائی گئی تدبیر،نگرانی اَور ذمہ داری کے عمل سَمیت۔
  5. اپنی سرگرمیوں کا گزر بسر کرنے کے لئے اِن کے ذریعے مقررہ معیاری سطح۔
  6. اپنی سرگرمیوں کا گزر بسر کرنے کے لئے اِن کے اہلکاروں کے ذریعے استعمال کئے گئے اصول،ضابطہ،ہدایات،معیار اَور رکارڈ۔
  7. اِن کے ذریعے منعقد یا اِن کے کنٹرول کے تحت دستاویزوں کی کوٹیوں کی تفصیل۔
  8. اِن کے ذریعے تشکیل شدہ دو یا زیادہ افراد پر مشتمل بورڈ،کونسل،کمیٹی اَور دیگر اداروں کی تفصیل۔اس کے علاوہ،ایسے اداروں میں ہونے والی بیٹھک کی  معلومات عام عوام کی پہنچ میں ہے یا نہیں۔
  9. اِس کے حکام اَور اہلکاروں کی ڈائرکٹری۔
  10. اِس کے ہرایک حکام اَور اہلکاروں کے ذریعے حاصل کی جانے والی ماہانہ تنخواہ،اِس کے قواعد و ضوابط کے تحت دئے جانے والے معاوضے کے طریقہ سَمیت۔
  11. اِس کے ذریعے ترمیم تمام اسکیمیں،مجوزہ اخراجات اَور رپورٹ سَمیت سبھی کا ذکر کرتے ہوئے ہرایک ایجنسی کو مختص بجٹ تفصیل۔
  12. سبسِڈی پروگراموں کی عمل آوری کی تدبیر،مختص رقم اَور ایسے پروگراموں کی تفصیل اَور مستفیدین کی تعداد کو مِلاکر۔
  13. اِس کے ذریعے دی جانے والی رعایت،اجازتوں یا اتھارٹیز کو حاصل کرنے والوں کی تفصیل۔
  14. اِن کے پاس میسّر یا اِن کے ذریعے منعقد اطلاعات کی تفصیل،جِس کو الیکٹرانک طور پر چھوٹی شکل دی گئی ہو۔
  15. معلومات حاصل کرنے کے لئے عوام کے پاس میسّر سہولیات کی تفصیل، عوام کے استعمال کے لئے کتب خانہ یا مطالعہ کمرے کے طریقہ کار کی تفصیل، جِس کا انتظام عام عوام کے لئے کیا گیا ہو۔
  16. عوامی اطلاعاتی حکام کے نام،عہدے کا نام اَور دیگر تفصیل (ایس۔4 (1)(بی))۔

عوامی اتھارٹی کا کیا مطلب ہے-

اِس کا معنی ہے کوئی بھی قائم یا تشکیل شدہ اتھارٹی یا تنظیم یا خود مختاری تنظیم [ ایس 2 (ایچ)] جِس کا قیام مندرجہ ذیل طرح سے ہوا ہے-

  • آئین کے ذریعے یا اُس کے تحت
  • پارلیمنٹ کے ذریعے بنائے گئے کِسی قانون کے ذریعے
  • ریاستی مجلس قانون ساز کے ذریعے بنائے گئے کِسی دیگر قانون کے ذریعے

مناسب حکومت کے ذریعے جاری نوٹیفکیشن یا حکم کے ذریعے جِس میں درج ذیل دو باتیں شامل ہوں-

  1. وہ حکومت کے ذریعے منعقد،منضبط یا مالی امداد یافتہ ہو۔
  2. مذکورہ حکومت سے بلاواسطہ یا بالواسطہ طور پر رقم حاصل کی ہو۔

عوامی اطلاعاتی افسر (پی.آئی.او)کون ہیں ؟

پی آئی او وہ افسر ہے جِن کو تمام انتظامی اکائیوں یا دفتروں میں عوامی افسروں کے ذریعے اِس قانون کے تحت مقرر کیا گیا ہو اَور اُس کو یہ ذمہ داری دی گئی ہو کہ وہ معلومات حاصل کرنے کے لئے درخواست کرنے والی تمام عوام کو معلومات فراہم کریں‌گے۔ پی آئی او کے ذریعے اپنے فرائض کے معقول گزر بسر کے لئے مانگی گئی دیگر حکام کی مدد اُن کو میسّر کرائی جائے‌گی اَور اِس قانون کے تحت کام کرنے والے دیگر افسروں کو بھی پی آئی او کے طور پر مانا جائے‌گا۔

عوامی اطلاعاتی افسر (پی آئی او)کے کیا کام ہیں ؟

  • پی آئی او،معلومات پوچھنے والے افراد سے اصرار سے برتاؤ کریں‌گے اَور جہاں التجا تحریری طور پر نہیں کی جا سکتی،وہاں اُس کو تحریری طور پر التجا کرنے کے لئے کِسی شخص کی معقول سہولت میسّر کرانی ہوگی۔
  • اَگر درخواست کی گئی معلومات روکی گئی ہو یا اِس کا تعلق کِسی دیگر عوامی افسر سے ہوں تو پی آئی او درخواست کو،5 دن کے اندر متعلقہ عوامی افسر کے پاس بھیج‌کر،فوراً امیدوار کو مطلع کرے‌گا۔
  • پی آئی او اپنے کاموں کے مناسب گزر بسر کے لئے کِسی دیگر افسر کی مدد لے سکتے ہیں۔
  • پی آئی او معلومات کے لئے درخواست حاصل کرنے پر جلد از جلد جواب دیں گے اَور کسی بھی معاملے میں درخواست کے 30 دنوں کے اندر مقرر معیار کے مُطابق فیس کی ادائیگی پر یا تو معلومات فراہم کریں یا ایس 8 یا ایس 9 میں معینہ کِسی وجہ کی بنیاد پر درخواست کو رد کر دیں۔
  • جہاں معلومات کی درخواست شخص کی زندگی یا آزادی کی فکر کے لئے کی گئی ہو،تو درخواست کی تاریخ سے 48 گھنٹوں کے اندر معلومات میسّر کرانا ہوگا۔
  • اَگر عوامی اطلاعاتی افسر معینہ مدت کے اندر درخواست پر فیصلہ دینے میں ناکام رہتا ہے تو اُس کو درخواست کو ٹھُکرا دینے کا حق ہوگا۔

عوامی اطلاعاتی افسر کے ذریعے درخواست کو رد کرنے کی صورت حال میں وہ درخواست کنندہ کو مندرجہ ذیل معلومات دیں-

  1. ایسے رد کرنے کی وجوہات
  2. ایسے رد کرنے کی مدت کے اندر اپیل کرنے کو ترجیح دیں،اَور
  3. اپیل کی جانے والی اتھارٹی کی تفصیل۔
  • عوامی اطلاعاتی افسر کو معلومات ایسی شکل میں میسّر کرانی ہوں‌گی جِس میں وہ مانگی گئی ہو نہی تو اِس سے غیر ضروری طور پر عوامی اتھارٹی کے وسائل کا غلط استعمال ہوگا یا اِس سے رکارڈ کی حفاظت یا تحفظ کو نقصان پہُنچنے کے امکان رہیںگے۔
  • اَگر اطلاع کے جزوی استعمال کی اجازت دی گئی ہو تو عوامی اطلاعاتی افسر امیدوار کو یہ مطلع کرتے ہوئے ایک اطلاع دینی ہوگی کہ-
  1. اطلاع کی سنجیدگی کی وجہ سے درخواست کئے گئے رکارڈ کے صرف جزوی حصے کو میسّر کرایا گیا ہے
  2. کسی بھی سامان پر میسّر معلومات اَور سچائی کے سوال سَمیت دیگر کوئی سامان کی معلومات میسّر کرانا جِس پر وہ فیصلہ پر منحصر ہو
  3. فیصلہ دینے والے شخص کا نام اَور عہدے کا نام
  4. حساب کی گئی فیس کی تفصیل اَور فیس کی رقم جو امیدوار کو جمع کرنا ہے
  5. اطلاع کے عضو کو نہ بتانے کے سِلسِلے میں،فیصلے کے تجزیہ کے تعلق میں اُن کے حق اَور لی گئی فیس کی رقم یا استعمال کے طور پر معلومات۔

اَگر مانگی گئی معلومات تیسری پارٹی کے ذریعے دی جانی ہے یا تیسری پارٹی کے ذریعے اُس کو خفیہ مانا جا رہا،تو عوامی اطلاعاتی افسر درخواست حاصل کرنے سے 5 دنوں کے اندر تیسری پارٹی کو تحریر شدہ اطلاع دے‌گا اَور اُس کا اطراف سُنے‌گا تِیسری پارٹی کو ایسی اطلاع حاصل کرنے کے 10 دنوں کے اندر عوامی اطلاعاتی افسر کے سامنے اپنی رپورٹ دینا۔

میسّر اطلاعات

  1. بتانے کے لئے کیا نہیں ہے ؟
  2. درج ذیل اطلاعوں کو عام عوام کو میسّر کرانے کی مناہی ہے (ایس 8)-

    1. ایسی معلومات کا مظاہرہ جِس سے ہندوستان کی آزادی اَور سالمیت،ریاست کی حفاظت،کام کی منصوبہ بندی،سائنس داں یا اقتصادی مفادات،بیرون ممالک سے تعلقات پر ناموافق اثر پڑتے ہوں یا جرم کے لئے پرجوش کرتا ہوں۔
    2. اطلاع جِس کو کسی بھی عدالت یا عدالتی بنچ کے ذریعے شائع کئے جانے سے روکا گیا ہے یا جِس کے مظاہرہ سے عدالت کی خلاف ورزی ہو سکتی ہے۔
    3. معلومات،جِس کے مظاہرہ سے پارلیمنٹ یا ریاستی اسمبلی کے استحقاق متاثر ہوتے ہوں
    4. تجارتی رازداری،کاروباری رازداری یا دانشورانہ املاک سے متعلق معلومات،جِس کی اشاعت سے تِیسری پارٹی کی مسابقتی سطح کو نقصان پہُنچنے کے امکان ہوں، جب تک کہ لائق اتھارٹی اِس بات سے مطمئن نہیں ہو جاتا کہ ایسی معلومات کی اشاعت مفاد عامہ میں ہے
    5. شخص کو اُن کے ٹرسٹی سے تعلق میں میسّر معلومات،جب تک کہ لائق اتھارٹی مطمئن نہیں ہو جاتے کہ ایسی معلومات کا مظاہرہ مفاد عامہ میں ہیں
    6. ایسی معلومات جو غیر ملکی حکومت سے یقین میں حاصل کی گئی ہو
    7. معلومات،جِس کے مظاہرہ سے کِسی شخص کی زندگی یا جسمانی حفاظت کو خطرہ ہے یا قانون کی بجاآوری یا حفاظتی مقاصد کے لئے اعتماد میں دی گئی اطلاع یا امداد
    8. معلومات جِس سے مجرم کی جانچ کرنے یا اُس کو حراست میں لینے یا اُس پر مقدمہ چلانے میں رکاوٹ پَیدا ہو سکتی ہو
    9. وزارتی کونسل،معتمد اَور دیگر افسروں کی غور و فکر سے متعلق کابینہ کے دستاویز
    10. ایسی اطلاع جو کِسی شخص کی ذاتی زندگی سے متعلق ہے اُس کا تعلق کِسی شہری کے مفاد سے نہیں ہو اَور اُس کی اشاعت سے کِسی شخص کی ذاتی زندگی کی رازداری کی خلاف ورزی ہوتی ہوں
    11. مندرجہ بالا باتوں سے پرے معلومات کو عوامی اطلاعاتی افسر دَستیاب کرانے کی اجازت دے سکتے ہیں۔
  3. کیا جزوی مظاہرہ کی اجازت ہے ؟

  4. رکارڈ کا صرف وہی حصہ جو ایسی کوئی معلومات اختیار نہیں کرتا ہو جِس کے مظاہرہ پر روک نہیں ہوں،تو عوامی اطلاعاتی افسر وَیسی معلومات کے مظاہرہ کی اجازت دے سکتا ہے۔(ایس 10)
  5. اِس سے کِس کو باہر رکھا گیا ہے ؟

دُوسری فہرست میں معینہ مرکزی احتیاط اَور حفاظتی ایجنسی جیسے آئی بی،را (ریسرچ اینڈ اینالِسِس وِنگ)،آمدنی نِگہبانی نظامت،مرکزی اقتصادی احتیاطی بیورو، نظامت تکمیل،نارکوٹِکس کنٹرول بیورو،طیارہ رانی تحقیقی مرکز،خاص سرحدی دستے، سرحدی حفاظتی دستے،مرکزی رِزَرو پولس دستے،ہندوستان۔تِبّت سرحدی پولس،مرکزی صنعتی حفاظتی دستے،قَومی حفاظتی گارڈ، اسم رائفلس، خاص سروس بیورو،خاص شاخ (سی آئی ڈی)،انڈمان اَور نِکوبار جرم شاخ۔سی آئی ڈی۔سی بی،دادرا اَور نگر حویلی اَور خاص شاخ،لکش دیپ پولس۔ریاستی حکومتوں کے ذریعے نوٹیفکیشن کے ذریعے معینہ ایجنسی کو بھی چھوڑ دیا گیا ہے۔

اِس قانون سے اِن تنظیمات کو چھوٹ دے دئے جانے کے باوجود اِن تنظیمات کو رشوت اَور انسانی حقوق کی خلاف ورزی سے متعلق الزامات کے بارے میں معلومات فراہم کرنے کی پابندی ہوگی۔ اس کے علاوہ، انسانی حقوق کی خلاف ورزی کے الزام سے متعلق اطلاعاتی مرکز  یا ریاستی اطلاعاتی کمیشن کی حمایت کے بعد دی جا سکتی ہے۔(ایس 24)

اطلاعی درخواست کا طریقہ

  1. معلومات حاصل کرنے کے لئے درخواست کا عمل
    • عوامی اطلاعاتی افسر کے پاس ضروری اطلاع کے لئے تحریری طور پر یا الیکٹرانک (اِی۔میل)کے ذریعے درخواست دی جا سکتی ہے۔ اپنی درخواست انگریزی،ہِندی یا متعلقہ ریاستی حکومت کے ذریعے تسلیم شدہ زبان میں بھر‌کر کریں۔
    • مانگی گئی معلومات کے لئے وجہ سے بتانا ضروری نہیں ہے۔
    • ریاستی یا مرکزی حکومت کے ذریعے مقرر اصولوں کے مطابق درخواست کی فیس کی ادائیگی کریں (غریبی لکیر کے نیچے آنے والے طبقے کے لوگوں کو فیس نہیں جمع کرنا ہے)۔
  2. معلومات حاصل کرنے کے لئے مقررہ حد
    • درخواست جمع کرنے کی تاریخ سے 30 دن کے اندر۔
    • اَگر اطلاع کِسی شخص کی زندگی اَور آزادی سے متعلق ہے تو 48 گھنٹے کے اندر۔
    • مذکورہ بالا دونوں معاملات میں 5 دن کا وقت جوڑا جائے اَگر درخواست،نائب عوامی اطلاعاتی افسر کے دفتر میں جمع کی گئی ہو۔
    • اَگر کِسی معاملے میں تِیسری پارٹی کی شمولیت یا اُس کی حاضری ضروری ہے تو معلومات حاصل کرنے کی  حد آخر 40 دن ہوگی (زیادہ سے زیادہ مدت + تیسری پارٹی کو پیش ہونے کے لئے دیا گیا وقت)۔
    • معینہ مدت کے اندر معلومات فراہم کرنے میں ناکام رہنے پر اُس کو معلومات دینے سے انکار مانا جائے‌گا۔
  3. معلومات حاصل کرنے کے لئے فیس
    • مقررہ درخواست فیس یقینی طورپر منطقی ہونی چاہئے۔
    • اطلاع کے لئے اَگر اضافی فیس کی ضرورت ہو تو، امیدوار کو مُکَمَّل تجزیہ شدہ تفصیل کے ساتھ تحریر شدہ طور پر مطلع کیا جائے۔
    • عوامی اطلاعاتی افسر کے ذریعے مقررہ فیس کے بارے میں دوبارہ غور و فکر کے لئے معقول حاکمِ اپيل سے درخواست کی جا سکتی ہے۔
    • غریبی لکیر سے نیچے آنے والے طبقے کے لوگوں سے کوئی فیس نہیں لی جائے‌گی۔

    اَگر عوامی اطلاعاتی افسر مقررہ حدآخر کے اندر اطلاع دستیاب کرانے میں ناکام رہتے ہیں تو امیدوار کو اطلاع مفت دستیاب کرانی ہوگی۔

  4. درخواست رد کرنے کی کیا بنیاد ہو سکتی ہیں ؟

اَگر اِس کے تحت ایسی معلومات مانگی جا رہی ہو جِس کے مظاہرہ نہیں کرنے کی چھوٹ ہو۔(ایس۔8)
اَگر یہ ریاست کے بجائے کِسی دیگر شخص کے کاپی رائٹ حق کی خلاف ورزی کرتا ہو۔(ایس۔9)

  • معلومات کے حق کی کامیابی سے منسلک کچھ ترغیبی مثالوں کو پڑھنے کے لئے یہاں کلِک کریں

ماخذ : rti.gov.in
متعلقہ ماخذ
lawmin.nic.in

2.54545454545
اپنی تجاویز ارسال کریں (اگر مذکورہ بالا مواد پر آپ کو کوئی تبصرہ/تجویز دینی ہو تو براہ کرم یہاں درج کریں))
Enter the word
Back to top